انجام کلیه خدمات توانبخشی به تمام گروه های سنی در کلینیک های تابعه

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۰ کد : ۲۵۷۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۲
مدیر گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کلیه امور توانبخشی از ساده ترین تا پیچیده ترین اقدامات در اراک انجام می گیرد.
انجام کلیه خدمات توانبخشی به تمام گروه های سنی در کلینیک های تابعه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سوسن صالحی بیان کرد: اولین و مهمترین گام یک توانبخش، صبور و مهربان بودن اوست چراکه اکثر درمان ها بین 3 تا 6 ماه طول می کشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک از سال 1391 این رشته را تاسیس و اقدام به جذب و پرورش دانشجو کرده است.

وی تاکید کرد: تاکنون 76 کارشناس گفتار درمانی از این دانشگاه و دانشکده فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر نیز 43 دانشجو در مقطع کارشناسی در حال تحصیل و در کلینیک ها و بیمارستان های وابسته به دانشگاه ارائه خدمت می هند.

وی افزود: گروه گفتار درمانی متشکل از 4 نفر استادیار و مدیر گروه و 3 کارشناس ارشد است و در کلینیک های ایثار و طلوع اکثر خدمات توانبخشی را در حوزه های مختلف به تمام گروه های سنی ارائه می دهند.

دکتر صالحی در ادامه خاطر نشان کرد : در بیمارستان آیت الله طالقانی و در بخش nicu برای برخی نوزادانی که نیاز به این خدمات دارند،و در بیمارستان ولیعصر در مورد توانبخشی پس از سکته و آسیب های مغزی مشاوره داده می شود.

مدیر گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه این خدمات در بیمارستان ها به بیماران بستری و در کلینیک ها به مراجعین سرپایی ارائه می شود گفت : کلینیک های آموزشی و دمانی در ایام هفته و طول ساعات اداری به همشهریان عزیز با تعرفه های دولتی خدمات مناسب و با کیفیتی ارائه می دهند.

او افزود:  به کسانیکه بعد از آسیب مغزی معمولا در رنج سنی بزرگسالان دچار آسیب تکلم(آفازی) خدمات توانبخشی گفتار،زبان و بلع انجام می شود.

وی تاکید کرد :  خدمات توانبخشی صدا در مرکز ایثار را نیز با خرید دستگاه تصویربرداری هنجره برای کسانیکه از اختلال صدا رنج می برند رائه می دهیم .

دکتر صالحی در پایان افزود : در کودکانی که با اختلال زبانی رشدی و آسیب شنوایی یا کم شنوا هستند،کودکانی که با شکاف کام متولد می شوند، لکنت در کودکان و بزرگسالان و بزرگسالانی که با بیماری های آلزایمر و کلیه بیماری هایی که مربوطه به حافظه شناختی است،در کلینیک های زیرمجموعه دانشگاه ارائه می شود.


( ۱ )

نظر شما :