بهداشت یک علم و هنر است/هنر سالم ماندن و پیشگیری از بیماری

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۵۷۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی به مناسبت روز بهداشت حرفه ای، گفت: یکی از نعمت های بسیار ارزشمند پروردگار، برخورداری از جسم و روان سالم است که بهره مندی از آن در گرو رعایت موازین بهداشتی می باشد.
بهداشت یک علم و هنر است/هنر سالم ماندن و پیشگیری از بیماری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: بهداشت به معنای علم و هنر پیشگیری از بیماری ها، افزایش طول عمر و افزایش سطح سلامتی در انسان می باشد.

متن کامل پیام به شرح زیر است :

به نام خداوند بخشنده و مهربان

اکثریت افراد از اطلاعات ساده بهداشتی آگاه نیستند، حتی طبقات تحصیل کرده نیز برداشت صحیحی از بهداشت زندگی ننموده اند. مطالعه و تحقیق درباره بهداشت، اطلاعاتی بدست می دهد که برای حال و آینده شخص بسیار مفید و موثر می باشد. وقوف به مسائل بهداشتی انسان را در استفاده کامل از زندگی سراسر آمیخته با نشاط و شادابی، چه بصورت یک فرد و چه به عنوان یک عضو جامعه، کمک زیادی می نماید. در این هنگام است که انسان به وسعت و ارزش سلامت و بهداشت پی برده و به نیازمندی های بهداشتی خود و نیز به اهمیت سلامت خانواده و جامعه با دید بیناتری می نگرد.

بهداشت در زندگی فردی و اجتماعی اهمیت روزافزونی دارد، بطوری که در سازمان های بین المللی مورد توجه فوق العاده ای قرار گرفته است. در میان کلیه موجودات زنده به استثنای انسان، تلفات قبل از موقع تولد شایع بوده و رسیدن به سن رشد بسیار نادر است. حیوانات پست صد ها و هزار ها تولید مثل می نمایند و فقط دو یا سه فرد از آن ها به سن بلوغ می رسند.

بهداشت، دانش حفظ تندرستی است و پزشکی، علم درمان بیماری ها است. بدیهی است که بیمار نشدن بر بیمار شدن و معالجه نمودن، مزیت فراوان دارد. چون وقتی بیماری مزمنی پیش آمد، بهبودی آن را نمی توان پیش بینی نمود، اگر هم بیمار بهبود یافت اغلب آثار و عوارضی از بیماری بجای می ماند، که گاهی مرئی و گاهی مخفی می باشد که با پیدایش زمینه مساعد مجدداً ظهور می نماید. چنان که بیشتر بیماری های مزمن مخصوصاً نزد اشخاص مسن نتیجه عفونت ها و مسمومیت های دوران جوانی است.

اینجانب ضمن تاکید بر رعایت بهداشت توسط عمومی مردم،به تمام همکاران معاونت بهداشت به خصوص واحد بهداشت حرفه ای و محیط سلامت و کار که برای ارتقاء سطح سلامت همنوعان خود  به صورت شبانه روز و خالصلانه تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم و برای همه ی این عزیزان آروزی توفیق و سلامتی دارم.

دکتر سید محمد جمالیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۱ )

نظر شما :