پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت "روز جهانی بهداشت حرفه ای"

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۳ کد : ۲۵۷۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۳
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرا رسیدن "روز جهانی بهداشت حرفه ای" را به تمام تلاشگران کارشناسان بهداشت حرفه‌ای که دراین زمینه فعالیت دارند و با شناختی که از محیط کار و فرایندهای کاری دارند در کاهش خطرات و عوامل زیان‌آور محیط کار شاغلین ایفای نقش میکنند، تبریک و تهنیت گفت.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت "روز جهانی بهداشت حرفه ای"

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بی شک هشتمین روز ماه اردیبهشت و «روز جهانی بهداشت حرفه ای» را می توان فرصت مغتنمی برای بیان اهمیت ، جایگاه رفیع  و سهم بی بدلیل بهداشت حرفه ای در تحقق توسعۀ پایدار استان و کشور دانست و آن را باید آینه تلاش ارزنده و حلم جزیل و جلادت متقن بزرگ زنان و مردان عرصه سلامت محیط کار در سرتاسر استان دانست.
تلاش و مجاهدتی که سلامت شاغلین و کارگران را در رسیدن به جامعه ی سالم و توسعه ی پایدار تضمین  کرده و به نهال توسعه ی آگاهی‌های سلامت شغلی  فردی و اجتماعی ، پیشگیری از فرسودگی های شغلی و همچنین افزایش امنیت و سلامت درمحیط کار و... کمال و رشد را ارمغان میدهد.
بهداشت‌ حرفه‌ای‌ بعنوان‌ یک‌ استراتژی‌ با اهمیت‌ نه ‌تنها سلامتی‌ شاغلین‌ رادرنظر می‌گیرد بلکه‌ تاثیر مثبت‌ و قابل‌ ملاحظه‌ای‌ در افزایش کار ، رضایت‌ کیفیت‌ محصولات ‌، انگیزش‌ شغلی‌ و کیفیت‌ کل‌ زندگی‌ افراد جامعه‌ و سلامت آنها دارد. 
در این‌ رشته‌ کوشش ها بسوی‌ پیشگیری‌ از بیماریها و حوادث‌ ناشی‌ از کار جهت‌ یافته‌اند زیرا باور بر این ‌است‌ که ‌بیشتر بیماریهای‌ شغلی‌ اگر درمان‌ شدنی‌ نباشند، سخت‌ درمان‌ بوده‌ و تا پایان‌ زندگی‌ گریبانگیر فرد و خانواده وی خواهند بود.
مشارکت و همکاری های بین بخشی پیوند و پیمان مسبوق و به نامی است که در بین بخش های گوناگون جامعه در راستای  آرمان ها و آماج های بهداشتی ایجاد شده است و شعار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای سال جاری "برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه ای بیایید با همدیگر کار کنیم" میباشد که توسعه مشارکت های بین بخشی بالاخص در عرصه ی سلامت شاغلین را بیش از پیش تبین می نماید.
باید دانست از آن جایی که از کار افتادگی شغلی و بیماری های مرتبط با مشاغل دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... گسترده ای می‌باشد لذا برای افزایش حمایتهای اجتماعی و سیاسی، مشارکت سیاستگذاران و مسئولان بویژه دولت‌ها و جامعه مدنی و تبیین برنامه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم در بین آحاد مردم نقش بسزایی را در زمینه بهداشت حرفه ای و پشتیبانی از مهندسین این حوزه و در یک ارتقا سلامت شغلی ایفا میکند.
اینجانب روز جهانی ایمنی و روز مهندسان بهداشت حرفه ای ، که با سربلندی و سخت کوشی و روحیه خستگی‌ناپذیر در شرایط سخت پاندمی ویروس کرونا ، رسالت بسیار سنگین حفظ سلامت شاغلین که زیر بنای توسعه اقتصادی پایدار کشور هستند ؛ را بر عهده داشته اند ،  را خدمت تمامی اساتید ، اعضای محترم هیئت علمی، کارشناسان ، کارکنان و دانشجویان بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی اراک و تلاشگران عرصه سلامت شاغلین در مجموعه کارخانجات و شرکت های دولتی و خصوصی استان مرکزی تبریک و تهنیت گفته و در سایه اتکال به قدرت لایزال الهی و الطاف حضرت مهدی زهرا (عج) سربلندی، سعادت، سلامتی و توفیقات روزافزون را برای همه ی این بزرگوران خواهانم و امیدوار هستیم که در سایه ی اتکال به تعهد و سخت کوشی و همدلی همگانی مردم شریف و مسئولین گرانقدر استان قطار رسایی و تکامل منویات و غایت های رفیع نظام سلامت استان بویژه در بحث سلامت شغلی از حرکت باز نایستد.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱


نظر شما :