پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز روانشناس و مشاور

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۴ کد : ۲۵۸۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۴
دکتر سید محمد جمالیان، در پیامی نهم اردیبهشت روز روانشناس و مشاور را به فعالان این عرصه در استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک گفت.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز روانشناس و مشاور

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

فعالیت در حوزه بهداشت روان امری ستودنی و در همه عرصه ها این امر از الزامات سلامت محسوب می گردد و نباید از این حوزه غافل شد و به درستی که رسالت روان‌شناسی، شادمانه زیستن بشر و احساس ارزشمندی به انسانها می‌باشد.

در حال حاضر توجه به امر بهداشت روان و نقش مشاوران بیش از بیش در جامعه احساس می گردد، به خصوص در این روزهایی که بیماری های اعصاب و روان در جامعه رو به افزایش است.

طبق تخمین سازمان بهداشت جهانی سالانه تقریباً یک میلیون نفر در اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند، کسانی که در دام افسردگی و ناامیدی که منجر به خودکشی می شود، می افتند و درک اینکه چه عاملی باعث می شود افراد زیادی جان خود را بگیرند بسیار دشوار است.

فردی که تصمیم به خودکشی می‌گیرد آنقدر درد می کشد که نمی تواند انتخاب های دیگر را ببیند، در این زمان علم روانشناسی می تواند نجات بخش جان افرادی گردد که با یک مشاوره صحیح می توانند این رفتار خطرناک و بی بازگشت خود پشیمان گردند و دوباره با آغوش جامعه باز گردند.

در دو سال اخیر با سایه افکندن بیماری منحوس کرونا در جامعه و بر زندگی افراد، سلامت روان مردم دستخوش مخاطرات بسیاری شده و اهمیت حفظ سلامت روان افزایش یافته است و این امر به وضوح در مراکز درمانی و مراکز مشاوره و روانشناسی در استان مرکزی و کشور، مشهود است.

در طول دوران شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی سعی مان بر تقویت قسمت‌های اعصاب و روان و پیشگیری سلامت روان در استان مرکزی با افتتاح بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی اعصاب و روان شهید هاشمی سنجانی و افرایش ارایه خدمات مرتبط با سلامت روان از مراکز جامع سلامت تا خانه‌های بهداشت در شهر و روستا می باشد.

از سوی دیگر استرس و اضطرابی که کرونا بر جامعه و مردم تحمیل کرد، هزینه‌های بیشتری که بر خانواده تحمیل شد و موضوعاتی نظیر تأمین هزینه خانوار با کمتر شدن شرایط اشتغال، استرس برای آینده، افسردگی، ابتلا به بیماری و غم از دست دادن عزیزان و مواردی دیگر بر روی سلامت روان افراد تأثیرگذار بود و می باشد و از این لحاظ رسیدن به بحث سلامت بهداشت روان در این روزها از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد.

علم مشاوره و روانشناسی پا به پای علوم دیگر و حتی فراتر از آنها در جامعه اهمیت پیدا کرده تا بتواند نقش خود را در پرورش سلامت روانی انسان ها ایفا کند، شیوع آسیب های روانی و اجتماعی جامعه، ضرورت توجه به علم روانشناسی و مشاوره را بیش از پیش افزایش می دهد.

اینجانب بر خود لازم می دانم روز روانشناس و مشاوره را به تک تک عزیزانی که شبانه روزی در راه سلامت روان جامعه قدم بر می دارند، خصوصاً روانشناسان استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان تبریک عرض نموده و برای آنان موفقیت و سربلندی در راستای انجام رسالت کاری مسئلت می نمایم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


نظر شما :