پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز کارگر

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۳ کد : ۲۵۸۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۱
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز کارگر را تبریک گفت و از زحمت کشان حوزه سلامت قدردانی کرد.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز کارگر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جمالیان از تمام همکاران که به صورت قرارداهای شرکتی و غیره (کارگری) به خصوص در عرصه مقابله با کرونا مجاهدت کردند، قدردانی کرد.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مَن طَلَبَ الدُّنیا حَلالاً فی عَفافٍ کانَ فی دَرَجَةٍ الشّهداءِ.

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم میفرمایند : کسی که دنیای خود را با عفّت نفس و از راه حلال تأمین می‌کند مقام و منزلت شهیدان را خواهد داشت. (المحجةالبیضاء، ج ۳، ص ۲۰۳)

امروز بوسه بر دستانت، کم ترین نشانه قدردانی ماست که بر دستان پر مهرت می نشانیم دستانی زحمتکش که نان آورند و مهربان، دستانی که بندبند آن حکایت گر سختی ها و رنج هایی است که برایمان حلاوت تلاش و سازندگی دارند. امروز چشم های تو سرشار از عاطفه، هزاران حرف نگفته را در خویش نهان دارند، حماسه عزم تو چون مجاهدان در راه خدا، همان قدر پر ارزش، گران بها و سازنده است. امروز با تقدیم رساترین واژه های سپاس، روزت را گرامی می داریم و دستانت را می بوسیم.

کار و تلاش در اسلام دارای ارزش و عبادت، و سعی برای کسب روزی دنیاپرستی نیست، بلکه جهاد در راه خداست. هم چنین کار، نماد عزت و بالندگی فرد و جامعه و وسیله حفظ آبروست و هر جامعه ای که اهل کار ، چه فکری و چه بدنیِ آن باشد، بهروزی و پیروزی اش تضمین خواهد شد. در قرآن کریم می فرمایند: «وَ اَنْ لَیْسَ لِلاِنْسانِ اِلاَّ ما سَعی * وَ اَنَّ سَعَیَهُ سَوْفَ یُری»؛ « و نیست از برای انسان مگر کوشش و تلاشی که انجام داده است و قطعا ثمره کوشش و تلاش خود را خواهد دید».

اینجانب روز پیشتازان کار و سلامت، طلایه داران مساعی، رهروان راستین ارتقا را خدمت جامعه ی خدوم و ارجمند کارگری بالاخص زحمت کشان حوزه ی علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان مرکزی، که با فعالیت در واحدها و بخش های مختلف، در به گردش درآوردن چرخ ارتقای سلامت احاد مردم بویژه در دوران پاندمی کرونا ، تاثیر مهمی داشته و بی ادعا و صبور ، در این مجموعه ی بزرگ نقش آفرینی می کنند،  تبریک و تهنیت گفته و از استان اقدس حضرت باری تعالی مزید روز افزون توفیقات،استواری قدوم، صحت و شادکامی را برای تمامی این عزیزان خواهانم.


نظر شما :