ایمونولوژی، تخصصی که خطرات ناشی از مرگ و میر را به حداقل رسانده

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۴ کد : ۲۵۸۹۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی به مناسبت روز ایمونولوژی ضمن تقدیر از زحمات همکاران واحد اراک، ایمونولوژیست ها را آگاه در ارتقاء سیستم ایمنی بدن و ایمن کننده قوا و سلامت دانست.
ایمونولوژی، تخصصی که خطرات ناشی از مرگ و میر را به حداقل رسانده

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام گفت: رشته ایمونولوژی یا همان ایمنی شناسی یکی از شاخه های علم زیست شناسی است که به مطالعه سیستم ایمنی بدن می پردازد که اولین گام برای حفظ سلامت و تندرستی و شناسایی گروه های خونی و پیوند اعضا است.

متن کامل پیام به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

سیستم ایمنی بدن سیستمی پیچیده و بسیار با دقت است که  اعضاء متنوع با عملکردی متفاوت و مرتبط  با هم دارد و  در صورت کوچکترین تداخل و ناهماهنگی در انجام وظایف اعضاء آن امکان پیدایش اختلالات و ظهور عوارضی وخیم و بعضا غیر قابل برگشت وجود دارد.

امروزه این علم بسیار گسترده شده و در زمینه های علوم پزشکی و بالینی دخالت داشته و یافته های آن به تشخیص، پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

امروزه به خاطر توسعه و پیشرفت ایمونولوژی خطرات ناشی از مرگ و میر جمعیت های انبوه انسانی به حداقل رسیده است اما مشکلات دوران پیری، بیماری های نقص ایمنی و مادرزادی، بیماری های خود ایمنی و آلرژی ها سلامت جامعه را به خطر می اندازند که  مسئولیت های متخصصین ایمنولوژی را افزایش می دهد.

اهمیت و تاثیر این رشته در زمان شیوع کرونا دوچندان شد و بیش از پیش نمایان شد.

اینجانب ضمن تبریک این روز به همکاران دانشگاه علوم پزشکی از زحمات آنان نیز نهایت قدردانی را دارم و امیدوارم در اهداف خود ثابت قدم بوده و همچنان در راستای ارتقاء سیستم ایمنی بدن افراد که اولین گام برای حفظ سلامت و رسیدن به تندرستی و کاهش به چالش کشیده شدن و جلوگیری از بیمار شدن است موفق و پیروز باشند.

دکتر سید محمد جمالیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :