پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت، روز استاد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۸ کد : ۲۵۹۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۱
دکتر سید محمد جمالیان با صدور پیامی فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت روز استاد و معلم را به همه‌ اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه به خصوص اساتید فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت، روز استاد

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، متن پیام رئیس دانشگاه به شرح ذیل است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

به نام آن علیمی که شعله ی عشق به تدریس و تعلیم و تربیت را در فانوس سینه ی پر مهر آموزگاران،معلمان، دبیران و استادان روشن نمود و ستایش و سپاس، کردگاری را سزاست که بر پیوستگی ذرات، بنیاد هستی نهاد و با پیوند جان ها بوستان زندگی را از علم و دانش و پژوهش بارور ساخت. خداوند رحمان آدمی را آفرید و خود هادی و معلّم او گردید تا راه سعادت و طریق بندگی و زندگی را به او بیاموزد. هنر شگفت معلّمی از قادر یکتاست و اوّلین معلّم، خدای تبارک و تعالی است. خداوند متعال از همان ابتدا که شاهکار آفرینش را خلق کرد، خود را بهترین آفرینندگان نامید و تعلیم و تربیت انسان را آغاز کرد.

قلم کی تواند و تاب دارد که بلندای روح قدسی معلمان را کتابت نماید و زبان الکن از بیان مناعت آن اما بر خویش فرض می دانیم که در روز بزرگداشت شهادت ایت الله مطهری (ره) و پاسداشت مقام معلم و استاد در حد بضاعت کلام  این روز را به تمامی گرانمایگان و فرزانگان تعلیم و تربیت که تبلور مهارت و سخت کوشی اند ؛ تبریک عرض نمایم.

اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این روزهای مهار کرونا که بیش از دو سال از آن میگذرد، همپای مدافعان سلامت بودند که خداقوت عرض می کنیم خدمت این عزیزان که در این روز ها خوش درخشیدند و کارها و اقداماتشان بسیار مثمر ثمر بود و کنترل این ویروس بدون حضورشان غیر ممکن بود.

مقام و جایگاه معلم تا جایی است که  امیر مؤمنان حضرت علی علیه السلام در اینباره می فرمایند: «قُمْ عَنْ مَجْلِسِکَ لاِبیکَ وَمُعَلِّمِکَ وَلَوْ کُنْتَ اَمیرا؛به پاس گرامیداشت پدر و معلم خود به پا خیز! گرچه پادشاه باشی»

از این رو تمام قد برای اساتید بخصوص معلمین دلباخته ی حوزه ی سلامت که حتی در سخت ترین روزهای کرونایی قلم به دست شده ایستاده و  روز خالقان و خلاقان عشق، ایثار و خرد را خدمت تمامی اساتید، اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک و تهنیت می گویم.

در این روز گرامی می داریم یاد و خاطره استادان و معلمانی که سالیان سال در این کسوت درس عشق دادند و اکنون در میان ما نیستند.

اینجانب روز گرامیداشت مقام والای شهید مرتضی مطهری و روز معلم و استاد را به پیشگاه همه اساتید، مربیان، معلمان و تلاشگران عرصه علم و دانش به خصوص اساتید حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی که در مسیر تحقق اهداف متعالی مکتب انسان ساز اسلام، از جان مایه می گذارند، تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی و توفیق روزافزون شما را از درگاه ذات اقدس احدیت، خواستارم و از خداوند متعال عزت، سربلندی و سرفرازی یکایک شما عزیزان را مسألت می نمایم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک

12 اردیبهشت 1401


نظر شما :