پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۸ کد : ۲۵۹۳۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۱
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی عید سعید فطر را به همه مسلمانان در سراسر جهان و ایران اسلامی به ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک گفت.
پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امام محمد باقر (ع) فرمود:
إِذَا کَانَ أَوَّلُ یوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ نَادَی مُنَادٍ:یا أَیهَا الْمُومِنُونَ اغْدُوا إِلَی جَوَائِزِکُمْ
چون روز اول شوّال فرا می ‏رسد منادیی ندا می‏ کند: ای مومنان در این صبحگاه بشتابید برای جوائزتان.

الهی، ای عظمت بی‏ پایان و ای دارنده هر دو جهان، ای ذات بی‏ مثال سخاوت، ای کمال بی‏زوال قدرت، ای بخشنده‏ترینی که معنای بخششی و ای آمرزنده‏ ای که پدیدآورنده تقوایی از تو می‏ خواهیم به حق این روز مبارک ، که برای دل‏ های مومن ، عید قرار داده ‏ای، درود و سپاس مان را نثار پیامبر عشق و رحمت ، حضرت ختمی مرتبت ، مُحمد صلی‏ الله‏ علیه ‏ و‏ آله‏ وسلم و اهل بیت طاهرینش علیه السلام نمایی  و الهی؛ به حق " أَسئَلُکَ بِحَقِ هذَا الیَومِ الَذی جَعَلتَهُ لِلمُسلِمینَ عیدا " و به حق شب زنده داری های قدر ، ما را در راهی هدایت فرما که رضایت تو و پیام‏ آور راستین تو در آن است.
سپاس و ثنای درگاه حضرتش که فطر، چیدن میوه‌هایی است که از فطرت می‌جوشد و فطر، سپاس نعمتی است که در رمضان نازل شده است. همانا که عید فطر، پاداش افطارهای خالصانه و به‌جاست؛ مُهر قبولی انفاق‌های به قصد قربت و در حقیقت، پایان‌نامه دوره ایثار و گذشت است.
آری، عید، میعادی در زمان است  و فطر، میثاقی با فطرت، زیرا رمضان، دعوتی است به بازیافتن خودِ گمشده و ندایی است برای توجه به خداوندگار استان ربوبیت و خوشا بر آنان که در این ماه مبارک توشه‌ای از تقوی برگرفتند و خانه آخرت خویش را آباد کردند. 
همانا چه نیکو خواهد بود اگر مسلمانان از عادات محسنه ماه خدا تا رمضان بعد محارست کرده و به سبز اندیشی قدسی این ماه مبارک دائما و ابدا جامه ی عمل بپوشانند و بی شک در اینصورت بحر ملکوتی برکات و رحمات حضرت خَیرَ الْمُنْزِلینَ در رگ های خشک زندگی جاری و ساری میشود.
در این میان عبادت و روزه داری همکاران حوزه سلامت کمی متفاوت تر می باشد، چه لحظاتی که با زبان روزه بر بالین بیماران حاضر می شدند و چه وقتهایی که همکاران ما در حال نجات جان عزیزی افطار کردن خود را به تعویق می انداختند و با زبان روزه و با یاری از خدای متعال سعی در کمک به بندگان خدا می کردند و سلامتی را همراه با عشق تقدیم این عزیزان می نمودند.
بر خود لازم میدانم که از همه مجاهدت ها، همه ایثار ها و فداکاری های شما قدردانی کنم و از شما می خواهم که در این ساعات عزیز ما را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید که حضور شما فرشتگان زمینی دلیل آرامش دلهای بیماران و  آسودگی همراهان بیماران و همت شما سبب تعالی نظام سلامت در کشور و استان خواهد بود.
همکاران ما این روزها بندگی کردن، در حالی که خدمت به بنده خدا می کردند، عاشقی کردند در حالی که بالین بیماران را تجلی‌گاه معشوق ساختند و حسرت و غبطه این حال خوش را بر دلهای ما نهادند
امسال نیز همانند سال گذشته ماه رمضانی  را تجربه کردیم که گرفتار ویروس منحوس کرونا بودیم و شاهد درس‌هایی بزرگ از پایداری و استقامت، دل‌سپردگی به مهر و استعانت خداوندی و در عین حال تجلیگاه زیباترین کارها و اقدامات خداپسندانه مردم، مسولین و پرسنل حوزه سلامت در کمک‌ به مهار این بیماری بودیم.
اینجانب عید سعید فطر، نماد برجسته رهایی از قیود مادی و عروج در فضای رحمت و آرامش الهی را به تمامی مسلمانان به خصوص کسانی که در راه ارتقاء سلامت در استان مرکزی سعی و تلاش می کنند و هدفی جز تقدیم آرامش به هموطنان خود ندارد، به ویژه کادر بهداشت و درمان، کارکنان ، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، تبریک عرض نموده و استمرار خالصانه بندگی پروردگار متعال و مهربانی و همدردی با بندگان پروردگار را مسئلت می نمایم.

 دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
یکم شوال ۱۴۴۳


( ۱ )

نظر شما :