رتبه ۱۷ سامانه رتبه بندی تایمز به دانشگاه علوم پزشکی اراک رسید

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۷ کد : ۲۵۹۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۶
دکتر سید محمد جمالیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در جدیدترین رتبه بندی تایمز رتبه ۱۷ را در میان دانشگاه های کشور بدست آورد.
رتبه ۱۷ سامانه رتبه بندی تایمز به دانشگاه علوم پزشکی اراک رسید

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ورود به سامانه تایمز و ورود به رتبه بندی آن موفقیتی است که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به آن دست یافتیم و توانستیم به این رتبه بین المللی ورود پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: از سال گذشته بسیاری از مستندات مورد نظر رتبه بندی تایمز بارگذاری و تهیه شد و در اردیبهشت ماه جواب و نتیجه داوری و بررسی‌های مورد نظر این سامانه اعلام گردید و پس از بررسی های صورت گرفته، پذیرش آن در اردیبهشت ماه آمد و توانستیم به رتبه بندی تایمز ورود پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین  کل دانشگاه های دنیا در محدوده ۸۰۰-۱۰۰۰ و در بین دانشگاه های کشور و موسسات عالی رتبه ۱۷ را کسب کرد.

وی اظهار کرد: در رتبه بندی تایمز اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و اهداف ۱۷ گانه سازمان ملل در خصوص گسترش، آموزش و پژوهش موسسات عالی و دانشگاه ها و همچنین از لحاظ وضعیت سلامت پایدار مورد بررسی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: سنجه هایی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان سنجه های الزامی و اختیاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت شامل سنجه آموزش با کیفیت، سلامت و تندرستی پایدار، برابری جنسیتی، رعایت عدالت محوری در دانشگاه‌ها و نهایتاً سنجه مشارکت برای اهداف اصلی دانشگاه و موسسات عالی می باشد.

دکتر جمالیان تاکید کرد: بی تردید یکی از اهدافی که برای نیل و سوق به سمت تیپ یک شدن دانشگاه علوم پزشکی اراک و برای جذب هر چه بیشتر دانشجویان بین الملل و ارتقاء در زمینه آموزش و پژوهش می باشد ورود به سامانه تایمز بوده است.

وی یادآور شد: از لحاظ رتبه بندی سنجه های ذکر شده، دانشگاه علوم پزشکی اراک در سنجه آموزش با کیفیت در بین کل دانشگاه ها و موسسات عالی رتبه ۱۱ و در بین دانشگاه های علوم پزشکی رتبه ۶ و در سنجه سلامت و تندرستی و رفاه در بین کل دانشگاه‌ها و موسسات عالی رتبه ۱۲ و بین دانشگاه علوم پزشکی رتبه ۱۰ را کسب کرده است.

وی گفت: در سنجه تغذیه رایگان، ایجاد شرایط بهینه، اسکان رایگان و آب مناسب پاک و بهداشتی و ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان رتبه سوم را بدست آورده که در جای خود رتبه خوب و چشمگیری‌می باشد.

دکتر جمالیان در ادامه رتبه دانشگاه علوم‌پزشکی اراک را در سنجه ی برابری جنسیت بهترین رتبه میان سنجه ها برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک در سنجه برابری جنسیت در بین کل دانشگاه‌های کشور دومین رتبه را کسب کرده و در این سنجه برابری جنسیت بین اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارکنان، پرسنل، دستیاران و رزیدنت ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و هیچ برتری جنسیتی بین آنها وجود ندارد و اجازه تدریس و تحصیل به کلیه آنها داده می شود.

وی اضافه کرد: در سنجه صلح و عدالت محوری کلیه اقشار، ادیان و مذاهب اجازه تحصیل در دانشگاه را دارند و میان اعضای هیئت علمی هیچگونه برتری خاصی به وجود ندارد و در این سنجه رتبه سوم بین دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی اراک رسیده است.

دکتر جمالیان در پایان گفت: جهت نیل به اهداف اصلی دانشگاه ها رتبه سوم، بین دانشگاه های علوم پزشکی کسب شده است و امیدواریم با ورود به سامانه تایمز و با کسب رتبه ۱۷ شرایطی برای بهتر شدن وضعیت و رسیدن به جایگاه تیپ ۱ به دست آوریم.


( ۶ )

نظر شما :