سلامتی بهترین نعمتی است که خدا می توانست به انسان ها هدیه دهد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۵۹۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی هفته سلامت را تبریک و به اهمیت و راه های ارتقاء سلامتی تاکید کرد.
سلامتی بهترین نعمتی است که خدا می توانست به انسان ها هدیه دهد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: سلامتی بهترین نعمت‌های خدادادی است.

متن کامل به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

سلامتی بزرگ ترنی نعمتی است که تا زمانی که از دست نرود قدر آن دانسته نخواهد شد.

امیرمومنان حضرت علی علیه السلام در اینباره می فرمایند " سلامتی همچون تاجی است بر سر انسان های سالم که جز بیماران آن را نمی بینند "

این سخن از مولای متقیان نشان از اهمیت سلامت و توجه به آن است

نیل به سلامت و فراگیری آن با همکاری مردم و ارگانها و سازمانها و تعاملی همه جانبه میسر خواهد شد،امری که حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی بوده و نام گذاری شعار امسال هفته سلامت یعنی «سلامت ما، سلامت سیاره ما» را به خود اختصاص داده است و تعریفی جامع از وفاق و همدلی و مشارکت مردم، مسئولین و سمن هاست. قطعا مشارکت و مسئولیت پذیری تمامی افراد احاد جامعه در تامین سلامت موجب ارتقاء آگاهی ها و سواد سلامت، بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه شده و در رشد و پویایی جامعه اثر گذار است.

همچنین با توجه به برگ های زرین مشارکت های اجتماعی و هم سویی های مدنی گذشته، تحقق بخشی به منویات و غایت های رفیع نظام سلامت بغرنج نخواهد بود اگر که در پرتو الطاف بیکران حضرت حق، نغمه های روح افزا و حیات بخش افراد جامعه و مسئولین شعار یاریگری و اتحاد را زمزمه کند و سازمان ها و نهاد های دولتی ،خصوصی و مردم نهاد مرتبط با سلامت و... و مردم دست در دست یکدیگر بگذارند و به واژه ی همدلی و همگرایی جامه ی عمل بپوشانند. البته این مهم در خصوص مردم و مسئولین گرانقدر استان مرکزی در ادوار گذشته هم چون ویروس کرونا و دوران دفاع مقدس و...  به وجاهت و نیک منظری هر چه تمام تر به حقیقت پیوست و امیدوار هستیم که این اتحاد برجسته بیش از پیش نیز در راستای دستیابی به ارمان های عدالت خواهی و سلامت محوری جامعه فزونی یابد.

اینجانب ضمن سپاسداری و اکرام مساعی ثمین و کوشش های رفیع تمامی خادمین حوزه ی سلامت کشور ، آغاز هفته سلامت را به همه سپیدپوشان و مدافعان سلامت میهن عزیزمان بالاخص مدیران و اساتید گرانقدر ، اعضای محترم هیئت علمی ، کارکنان ، دانشجویان و کلیه پرسنل ارجمند دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک عرض نموده و از خداوندگار یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ حسن عاقیبت و مزید سلامتی و شادکامی را برای تمام این عزیزان خواهانم.


( ۳ )

نظر شما :