نقش انکارناپذیر رسانه ها در کمک به حفظ سلامت

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۸ کد : ۲۵۹۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رسانه ها باید مردم و مسئولین را نسبت به سلامت و چالش های آن آگاه کنند.
نقش انکارناپذیر رسانه ها در کمک به حفظ سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران و نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته سلامت برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه در سال های اخیر عوامل تاثیرگذار بر سلامت مردم و جوامع بسیار وسیع تر شده و هر اندازه جوامع صنعتی تر شوند، به همان اندازه عوامل تهدید کننده آن نیز بیشتر می شوند.

وی افزود: آلاینده ها اثرات مخربی بر سلامت دارند اما چیزی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و برای آن برنامه ریزی کرد،اثرات و خطراتی که ممکن است در دراز مدت  سلامتی را تهدید کند، می باشد.

وی تاکید کرد: در این میان مهمترین قشری که می تواند بحرانی که کره ی زمین و سیاره محل سکونت میلیارد ها انسان را تهدید می کند، را شناسایی و به زیبایی و با بیشترین تاثیر شناسایی و اطلاع رسانی کند، خبرنگاران و اصحاب رسانه هستند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: همه باید برای سلامت کره زمین که ارتباط مستقیمی با سلامت ما دارد تلاش کنند و در این بین خبرنگاران و رسانه های می توانند نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مهمترین اقدام در این موضوع، آموزش مردم است و رسانه ها در این راه و انتقال پیام بین مردم،مسئولین و حتی سمن ها نقش پررنگی دارند و خوشبختانه تجربه ی موفق دوران کرونا نشان داد در استان با وجود رسانه های قوی و خبرنگارانی ماهر و دلسوز  این مهم شدنی است و قابل دست یافتن می باشد.

وی افزود:  چالش های پیش روی سلامت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها،امنیت غذایی بدنبال خشکسالی به وجود آمده و البته کمبود آب و پدیده ناخوشایند مهاجرت است.

وی تاکید کرد : متاسفانه بسیاری از چالش های به وجود آمده در این مسیر بدست افراد و انسان ها به وجود آمده اند که می توان با تغییر سبک و الگوی زندگی جلوی بسیاری از آنها را گرفت و این چالش ها را به حداقل رساند.

او توصیه کرد : می توان برای تولید برق از سوخت های پاک به جای سوخت های فسیلی استفاده کرد و در مقابل نیز مردم می توانند به جای استفاده از خودروی شخصی و حتی حمل و نقل عموی از دوچرخه برای جابجایی استفاده کنند و همچنین در استفاده از بسیاری از انرژی ها،صرفه جویی کنند تا دولت ها مجبور به تامین آن به هر روش ممکن نباشند.

دکتر جمالیان در پایان گفت : دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به پیوست محیطی بسیاری از طرح هایی که مسئله زیست محیطی را به چالش کشیده و می کشند منتقد است و به اجرای آن نقد دارد اما متاسفانه در بسیاری موارد صدایش شنیده نمی شود


نظر شما :