شهدای مدافع سلامت، ادامه دهنده شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم هستند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۲ کد : ۲۵۹۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جوار گلزار شهدای اراک گفت: مدافعان سلامت با شیوع کرونا، لباس رزم بر تن کرده و خود را فدای ملت کردند.
شهدای مدافع سلامت، ادامه دهنده شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جمع مسئولین و خانواده های شهدای مدافع سلامت و در جوار گلزار شهدا، بیان کرد: مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان با الگوگیری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم با مشاهده این جنگ نابرابر و به محض ورود دشمن به خاکریزهای کشور، بدون لحظه های وقفه و تردید لباس رزم بر تن کرده و با جان خود از مردم دفاع کردند.

وی افزود: به دلیل تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهدای گرانقدر و به امید این که ادامه دهنده راه این عزیزان به خصوص در حوزه سلامت باشیم برنامه ریزی نمودیم تا اولین روز از هفته سلامت را در جوار این عزیزان و یادگاران جنگ های مختلف آغاز نماییم باشد که در این راه ثابت قدم باشیم.

وی تاکید کرد: تعیین نقش مردم، مسئولین و سمن ها در پیشگیری از عواقب و مخاطرات سلامت همواره مورد تاکید مسئولان بهداشتی در جهان بوده و برای کاهش آن برنامه ریزی می کنند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با کم مصرف کردن انرژی می توان نقش موثری در این راه برداشت و کمک شایانی به مسئولین کرد تا نیازی به توسعه نیروگاه ها، پالایشگاه ها و صنایعی اکثرا پیوست محیط زیستی لازم را ندارند، نباشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا زمانی که مصرف سالانه در دنیا افزایش پیدا کند، دولتمردان راهی جز توسعه صنایع مضر نخواهند داشت و زمانی که گوشت با این شدت و بی رویه مصرف شود راهی جز صنعتی کردن وجود ندارد، لذا باید به سمت زندگی اسلامی و ایرانی بازگشت و در فرهنگ ایرانی جایی برای مصرف بی رویه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راه مسئولین نیز باید در کنار تغییر رویه زندگی مردم، در کنار آنها باشند و شهرداری وسیله های مثل دوچرخه برای مردم فراهم کند تا مردم بتوانند در برخی از روزها بدون اتومبیل سر کار بروند، امکانات درختکاری افزایش پیدا کند، در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود و تولید برق به وسیله انرژی خورشیدی یا توربین های بادی را در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: مصرف بیش از حد سوخت های فسیلی باعث گرمی هوای کره زمین شده و بی تردید در آینده ای نه چندان دور با بحران جدی آب مواجه خواهیم شد که علاوه بر تهدید امنیت غذایی، تهدیدی برای فعالیت های انسانی است و رفته رفته بسیاری از نقاط زمین به دلیل خشکی و آلاینده ها غیرقابل سکونت می شود و مهاجرت اجباری را به دنبال خواهد داشت لذا باید به فکر سلامت کره زمین باشیم چراکه سلامت سیاره بر سلامت انسان تاثیر گذار است و اگر با همین منوال پیش برویم آینده خوبی در انتظار ما نیست و باید همگان به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

دکتر جمالیان گفت: آلاینده های تولیدی ناشی از سوخت های فسیلی، گوشت صنعتی، گازهای گلخانه ای تاثیرات بسیاری بر سیستم قلبی عروقی و تنفسی انسان و جانوران دارد اما شعار امسال تنها مختص به سلامت جسمی نمی باشد و این عوامل می تواند تهدیدات دیگری را برای انسان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه  شعار امسال "سلامت ما، سلامتی سیاره ما" است، گفت: در احادیث و دین ما مسلمانان نیز بارها و بارها به حفظ سیاره و محل زندگی اشاره و تاکید شده بطوریکه خداوند متعال در سوره روم آیه ۴۰ می فرمایند " خشکی ها و دریاها توسط انسان به فساد کشیده می‌شود که این نتیجه اعمال آنهاست، باشد که با تغییر رفتار اصلاح شود"

دکتر جمالیان در پایان با تاکید بر اینکه رفتار انسان ها، عملکرد و پیشرفت هایی که در حوزه های متفاوت دارند، آسیب های جدی به سیاره زمین خواهد رساند و بی تردید مخاطرات بسیاری دارد، گفت: امید است برنامه هایی که در این هفته در کل دنیا، کشور و استان انجام می شود در تحقق اهداف عالی کمک کننده باشد و امیدواریم که با همکاری و همدلی همگان و کمک شهدا در صراط مستقیم و اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی گام برداشت.


( ۱ )

نظر شما :