اهمیت ثبت و نگهداری مدارک پزشکی کمتر از درمان بیماری نیست

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۵ کد : ۲۶۰۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی روز اسناد ملی و مدارک پزشکی را  تبریک و بر اهمیت این روز و شغل تاکید کرد.
اهمیت ثبت و نگهداری مدارک پزشکی کمتر از درمان بیماری نیست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: اهمیت حفظ و حراست از اسناد پزشکی، ثبت و نگهداری اطلاعات درمانی افراد بر کسی پوشیده نمی باشد و این مهم می تواند در تولید علم و ثبت تجربیات و تولید دانش بسیار نقش آفرین باشد.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

بی تردید یکی از منابع اصلی اطلاعات مراقبت سلامت، پرونده پزشکی بیمار است که به عنوان مهم ترین و غنی ترین ابزار ذخیره و بازیابی اطلاعات و آنالیز مراقبت های بهداشتی و درمانی می باشد، این اسناد نمایانگر کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماری ها، مخاطرات بهداشتی، تشخیص ها، آزمایشات، معاینات، روش های درمانی، سیر بیماری، پاسخ بیمار به درمان، پیگیری و ... می باشد و نگه داری و حفظ آن دارای یک نقش بسیار موثر و تاثیر گذار در روند درمانی بیمار  و تولید دانش می باشد.

استفاده از آمار و اسناد مدارک پزشکی بیمارستان کمک شایانی به مدیریت بیمارستان در امر تصمیم گیری برای توسعه امکانات و تجهیزات بخشها می کند پس لازم است که در نگهداری و حفظ آنها کوشا بود که خوشبختانه تلاشگران این عرصه در استان مرکزی بسیار خوش درخشیدند.

اینجانب مجدداً این روز را به کلیه همکاران واحدهای مدیریت اطلاعات سلامت و اسناد پزشکی حوزه سلامت استان مرکزی تبریک عرض نموده و موفقیت و سعادت این بزرگواران را از درگاه حضرت دوست خواستارم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :