مراجعه روزانه ۲۰۰ بیمار سرپایی تنفسی به مراکز درمانی استان مرکزی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۷ کد : ۲۶۰۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کرونا هنوز تمام نشده و باید مراقب بود.
مراجعه روزانه ۲۰۰ بیمار سرپایی تنفسی به مراکز درمانی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: خوشبختانه شرایط فعلی در استان نسبتا خوب و پایدار است اما ممکن است هر لحظه این وضعیت به هم خورده و شرایط دگرگون شود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه 200 نفر مراجعه سرپایی تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی در استان به ثبت می رسد که از این تعداد بین 40 تا 50 نفر بستری و  تست کرونای کمتر از 10 آنها مثبت می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 11 نفر در بخش مراقبت های ویژه در استان در حال سپری کردن مراحل درمان خود هستند و عمده مراجعات در بخش کودکان و سنین پایین تر به بیمارستان امیرکبیر و سنین بالاتر به بیمارستان امیرالمومنین در اراک است.

دکتر صادقی گفت: این موفقیت مرهون تلاش شبانه روزی کادر درمان و کلیه پرسنل دانشگاهی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در خارج از بدنه دانشگاهی، رسانه ها و اصحاب خوش ذوق رسانه همواره یکی از ارکان اصلی کنترل و مدیریت این بیماری بوده و هستند.

وی افزود: برای اقدام صحیح و مناسب هر فرایندی، اطلاع رسانی و پایه ریزی و آموزش و ارتباطات نیاز است که خوشبختانه در استان مرکزی این پتانسیل وجود دارد و اصحاب رسانه باعث ارتقاء فرهنگ عمومی و سلامت  شده اند.

وی تاکید کرد: در دو سال اخیر علیرغم مشکلات موجود و با توجه به تمرکز حداکثری دانشگاه برای کنترل این بیماری، توانستیم در دل این تهدید فرصت های زیادی را پدید آوریم.

وی افزود: در زمینه تجهیزاتی تعداد تخت های ویژه از 60 به 120 تخت و همچنین تخت های nicu از 10 تخت به 22 تخت افزایش یافت.

دکتر صادقی گفت: تمام  بیمارستان های شهرستان ها به دستگاه های اکسیژن ساز مجهز شدند و دو شهرستان باقیمانده نیز در آینده نزدیک مجهز خواهند شد.

وی تاکید کرد: دومین دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین اراک، سی تی اسکن دلیجان، ام آر آی و سی تی بمارستان امیرکبیر اراک نیز از جمله تجهیزاتی بود که در دوران کرونا خریداری و برای ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی نصب شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در زمینه ی نیروی انسانی خوشبختانه در یک سال گذشته بیش از 360 نفر نیروی درمانی جذب شده اند و بنیه ی کادر درمان تقویت شده اند و از نظر نیروهای تخصصی  4 گروه پایه در همه ی شهرستان ها مستقر هستند.

وی افزود: در مرکز استان توانسته ایم فوق تخصص های گوارش، قلب، غدد، انواع رشته های فلوشیپ زنان و چندین رشته دیگر را جذب نماییم.

وی تاکید کرد: در زمینه ی پرداخت مطالبات پرسنل نیز با اختلاف حدود 5 ماهه چه پزشکان و چه پرستاران پرداخت شده و در این زمینه جزء دانشگاه ها و استان های نسبتا به روز هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: ارتقاء سیستم و کیفیت خدمات درمانی با کمک مردم و البته اصحاب رسانه میسر خواهد شد که خوشبختانه در دوران کرونا هم رسانه ها و هم مردم به خصوص خیرین کمک زیادی به مجموعه بهداشت و درمان کردند که تاثیر زیادی در مدیریت این بیماری در استان داشت.


نظر شما :