رسانه ها در دوران کرونا صدای رسای حوزه سلامت بودند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۷ کد : ۲۶۰۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۴
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اهمیت آموزش و اطلاع رسانی در دوران کرونا بیش از پیش نمایان شد.
رسانه ها در دوران کرونا صدای رسای حوزه سلامت بودند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی گفت: با شیوع کرونا اهمیت آگاهی و اطلاع رسانی بیش از گذشته خودنمایی کرد و خوشبختانه رسانه های استانی با وحدت و همدلی ضمن انجام این مهم و وظیفه خطیر، صدای رسای حوزه سلامت در دیگر زمینه ها نیز شدند و باعث رشد و بالندگی و در نتیجه ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در استان خود شدند.

وی افزود: یکی از ماموریت هایی از سال ها پیش برنامه ریزی شده و قدم به قدم در حال نزدیک شدن هستیم تبدیل کردن دانشگاه به تیپ یک شدن است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به این مهم نیازمند توجه و رسیدگی به مولفه هایی نظیر تقویت برنامه های تحصیلات تکمیلی هستیم که با توجه به شیوع کروناو  تمرکز دانشگاه برای کنترل این بیماری، اعتبارات لازم در حوزه ی درمان صرف شد که امری طبیعی بود اما با رسیدن به شرایط مطلوب می توان در سایر معاونت ها و حوزه ها نیز از جمله آموزش شاهد تزریق اعتبارات مورد نیزا برای توسعه بود.

دکتر آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه برنامه های دستیاری، کارشناسی ارشد و phd مهمترین برنامه های واحد آموزش و دانشگاه برای تبدیل وضعیت و تیپ یک شدن است که در این باره قرار دادن 4 برنامه-رشته از جمله افزودن رشته ی فیزیولوژی پزشکی و افزایش و تکمیل تعداد دانشکده های دانشگاه (دانشکده داروسازی) از همین دست می باشد.

وی افزود: ورود دانشگاه به جرگه دانشگاه های بین المللی پس از اخذ مجوز مربوطه پس از ورود به سیستم رتبه بندی تایمز  و جذب دانشجویان خارجی از دیگر برنامه های کلان دانشگاه علوم پزشکی اراک بود که خوشبختانه بیش از یک سال است که ضمن کسب این مجوز، اقدام به جذب دانشجویانی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و کارشناسی پرستاری اتاق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: 68 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالیت دارند و همگی سعی می کنند فارغ التحصیلان رشته های مختلف در مقاطع تخصص و فوق تخصص را جذب دانشگاه و استان خود بکنند که در اراک نیز توانستیم در سال گذشته 15 نیروی تخصصی و فوق تخصصی هدفمند جذب و مشغول فعلیت نماییم.

دکتر آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: جراح اطفال، شبکیه، توراکس، تیم جراحی قلب و فلوشیپ کامل زنان از جمله تخصص هایی بوده که در دو سال گذشته به بدنه علوم پزشکی اراک اضافه شده اند که علاوه بر ارتقاء بحث درمانی، در زمینه ی آموزش و جلوگیری از مهاجرت بیماران به خارج از استان نیز  تاثیر گذار بوده و خواهند بود.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 10 رشته تخصصی در دانشکده دندانپزشکی در اراک فعال است و با اضافه شدن 15 نفر نیروی تخصصی به مجموعه اضافه و افزوده شدن این کادر دیگر نیازی به ارجاع بیماران به خارج از استان نیست.

وی تاکید کرد: در دانشکده توانبخشی نیز خوشبختانه مراحلی چون گفتار درمانی، کار درمانی، شونایی سنجی و فیزیوتراپی با بالاترین کیفیت در حال توسط همکارانی مجرب و ماهر در حال انجام است.

وی افزود: علی رغم مشکلات متعدد در بحث اعتبارات، فضاهای کلاس ها بیش از 5 هزار متر مربع  افزایش یافت اما هنوز با استاندار های لازم فاصله داریم که امیدواریم مرتفع شود.

وی تاکید کرد: نزدیکی به تهران یکی از بهترین مزیت های انتخاب فارغ التحصیلان و نیروی تخصص و فوق تخصص است اما متاسفانه نبود مبلمان شهری مناسب، نداشتن پانسیون مناسب و زیرساخت هایی چون فرودگاه و یا حتی قطار سریع السیر در اراک باعث شده ماندگاری این نیرو ها در اراک کم باشد و کارایی لازم و طولانی مدتی نداشته باشند.

دکتر آشتیانی در پایان گفت: در حال حاضر قیمت تجهیزات آموزشی نیز به موازات افزاش قیمت ها،بالا رفته و نیازمند ورود خیرین به این حوزه نیز هستیم تا ضمن ایجاد جاذبه برای نیروهای تخصص و فوق تخصص در ارتقاء مباحث آموزشی نیز تحولی ایجاد شود.


( ۱ )

نظر شما :