تجزیه و تحلیل فعالیت های درمانی با استناد به مدارک پزشکی

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۴ کد : ۲۶۰۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۵
کارشناس آمار و مدارک پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اهمیت مدارک و اسناد پزشکی زمانی مشخص می شود که می بایست به آنها استناد کرد تا بهترین نتیجه را گرفت.
تجزیه و تحلیل فعالیت های درمانی با استناد به مدارک پزشکی

به گزارش وب دا مرکزی، مهدیه صادقی بیان کرد: بخش مدارک پزشکی با هدف ارائه خدمات به بیماران، پزشکان، مدیران بیمارستان‌ها و ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و حفظ مطلوب کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی و حقوق بیماران، از مهمترین بخش‌های بیمارستانی به‌شمار می آید.

وی افزود: ایجاد یک سیستم کارآمد برای نگهداری پرونده پزشکی بیمار، بررسی کمی و کیفی پرونده ها، بررسی  ثبت آمار فعالیت بخش ھا در سامانه های آماری، کنترل و نظارت بر انجام امور بایگانی پرونده ھا براساس روش ھای تعیین شده، بررسی مستندات پرونده پزشکی و اعلام مشکلات ثبتی پزشکان در جلسات ارزیابی کیفی از جمله مهمترین وظایف واحد آمار و مدارک پزشکی است.

وی تاکید کرد: همچنین تهیه و تجزیه و تحلیل آمار فعالیت تشخیصی و درمانی، پاسخگویی به مکاتبات قانونی به ‌منظور کمک به مراجع قانونی در امر صدور احکام، کمک به امر تصمیم گیری مدیریت بیمارستان در توسعه امکانات و تجهیزات بخش‌ها و... با استفاده از آمار عملکردبیمارستان از دیگر وظایف و مزایای اسناد و مدارک پزشکی است.

کارشناس آمار و مدارک پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در عصر تکنولوژی، اطلاعات و اطلاع رسانی به عنوان مهمترین و غنی ترین منابع اطلاع رسانی می باشد؛ مدارک پزشکی بعنوان سوابقی ذی قیمت از فعالیت های گروه بهداشتی و پزشکی و نشانگر فعالیت کادر بیمارستانی و والاترین و با ارزش ترین راهنما در برنامه ریزی و تصمیم گیری می باشد.

صادقی در پایان یادآور شد: اساس برنامه ریزی و اطمینان از ادامه مراقبت بیمار، ابزار ارتباطی بین پزشکان و دیگر کارکنانی که در مراقبت از بیمار سهیم می باشد، تهیه مدارک مستند از جریان بیماری و درمان بیمار، اساس مطالعه، بررسی و ارزشیابی روند درمان بیمار، کمک و پشتیبانی قانونی از بیمار، بیمارستان و کارکنان مسئول، تهیه اطلاعات برای استفاده در هزینه های درمانی و همچنین آموزش و پژوهش از اهمیت های مدارک و اسناد پزشکی است.


( ۳ )

نظر شما :