کسب رتبه ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی اراک در سنجش سلامت پایدار و رفاه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۲۶۰۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۰۵
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این سنجش در مورد جامعه هدف زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت گرفته است.
کسب رتبه ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی اراک در سنجش سلامت پایدار و رفاه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در این سنجش رتبه 11 در بین دانشگاه های کشور و رتبه 8 در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را کسب کرد.

وی افزود: یکی از سنجش هایی که رتبه خوبی در آن کسب شده، سنجش برابری جنسیتی برای اعضای هیات علمی، دانشجویان، دستیاران و پرسنل و کادر درمانی بوده که نشان می دهد در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک چه برای تحصیل، تدریس و بین همکاران برتری جنسیتی ملاکت نیست.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در این سنجش نیز به همراه با دانشگاه های کردستان و شهید بهشتی موفق به کسب رتبه دوم شده که بسیار جایگاه خوب و مناسبی می باشد.

دکتر کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع 68 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت می کنند، اما برخی همچنان مجوز ورود به سامانه تایمز را ندارند و دانشگاه علوم پزشکی اراک از سال گذشته اقدام به ورود به این سامانه که یک سامانه رده بندی بین الملی برای تیپ یک شدن و جذب دانشجویان خارجی کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: سامانه رتبه بندی بین الملی تایمز در 17 اهداف سازمان ملل که شامل بهداشت، آموزش، پژوهش، سلامت پایدار، رفاه و غیره است دانشگاه ها و موسسات عالی را مورد بررسی قرار می دهد.

دکتر کمالی گفت: پس از تهیه و بارگزاری مدارک و مستندات مورد نیاز  توسط دانشگاه علوم پزشکی و پس از داوری های انجام شده، ورود به این سامانه توسط اراک تائید شد که در حال حاضر دارای رتبه 17 هستیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک از سوی این سامانه رتبه بندی در 6 مقوله و سنجش آموزش با کیفیت، رفع فقر، عدالت محوری و صلح، رفاه و سلامت پایدار، دستیابی به اهداف عالیه و برابری جنسیتی مورد بررسی قرا گرفته است.

وی تاکید کرد: رتبه دانشگاه علوم پزشکی اراک در کشور در زمینه آموزش با کیفیت 11(دانشگاه ها) و 6(دانشگاه های علوم پزشکی) است که نشان از حرکت رو به جلو در دانشگاه علوم پزشکی اراک است.


نظر شما :