نواخته شدن زنگ مدرسه با صدای حفظ سیاره و کره زمین

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۷ کد : ۲۶۰۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۰
در سومین روز از هفته سلامت زنگ سلامت به صورت نمادین و با حضور مسئولین در مدرسه علامه حلی ناحیه یک اراک نواخته شد.
نواخته شدن زنگ مدرسه با صدای حفظ سیاره و کره زمین

به گزارش وب دا مرکزی، معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی در این مراسم گفت: مطالبه متولیان سلامت از جامعه جهانی کاهش مصرف سوخت فسیلی و استفاده از انرژی های پاک مانند باد برای تولید محصولات است.

دکتر عباس اسماعیلی بیان کرد: انسان ها اشتباهاتی در سبک زندگی داشته‌اند که منجر شده تا حال سیاره زمین بد شود و در این بین کشورهای صنعتی برای تولید بیشتر از سوخت های فسیلی که منجر به تولید گازهای گلخانه ای می شود، سهم بیشتری در تخریب محیط زیست داشته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش بهترین ظرفیت برای اجرای طرح‌های سلامت محور است، افزود: این اداره کل بهترین ظرفیت را برای اجرای طرح های بهداشتی سلامت محور با هدف داشتن نسل سالم دارد.

مهدی دمنه گفت: 90 درصد فعالیت های بهداشتی و سلامتی آموزش و پرورش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اراک عملیاتی می شود.

وی یادآور شد: فعالیت‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی اراک در مدارس آموزش و پرورش شامل غربالگری، معاینات، طرح همیار، سفیران سلامت، سلامت دهان و دندان انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: دانش آموزان با بهره گیری از فعالیت‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی این داشته ها را به خانواده منتقل و در گستره جامعه منتقل می‌شود.


نظر شما :