وظیفه ی سنگین ماما

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۵ کد : ۲۶۰۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ماما جان دو انسان را دست دارد.
وظیفه ی سنگین ماما

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما بیان کرد: ماماهای استان مرکزی به خصوص در دوران کرونایی با جان و دل پای کار بودند و متعهدانه عمل کردند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی افزود: البته در این بخش مانند سایر بخش‌ها نواقصی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه یک ماما جان ۲ نفر را در اختیار دارد و به واقع وظیفه و رسالت سنگینی و سختی بر دوش این قشر است، یادآور شد: تربیت و تقویت نیروهای مامایی متعهد به مسائل اخلاقی و حرفه‌ای در دانشجویان جدید این رشته باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: یک دانشجوی مامایی باید از روز اول بداند که در چه مسیری قدم گذاشته و کار خود را با عشق و به بهترین شکل انجام دهد.

دکتر جمالیان همچنین با تاکید بر اینکه جایگاه استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص و توانمند ایده‌ال است، گفت: مادران باردار شهرهای مختلف این استان برای پیگیری امور درمان نه تنها نیازی به استان‌های همجوار بلکه نیاز به سفر به اراک هم ندارند و در تمام شهرهای استان نیروهای متخصص زنان و زایمان و ماماهای مجرب مستقر است.

وی افزود: استان مرکزی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور حرف برای گفتن زیاد دارد و جای تاسف دارد که در چند حادثه برخی مادران باردار این استان به رقم وجود نیروهای متخصص به استان‌های همجوار سفر کرده بودند که بر اثر حادثه تصادف جان خود و جنینشان از دست رفت.

وی گفت: افزایش تعامل بهداشت و درمان امری ضروری است و این مهم در ارائه خدمات بهتر به مردم نقش موثری دارد.

دکتر جمالیان در پایان گفت: در طول بیش از ۲ سال سخت کرونایی مادران باردار استان مرکزی به خوبی درمان و مراقبت شدند و هیچ مرگ مادری ثبت نشد که این نشانگر زحمات بی‌وقفه پزشکان و ماماها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با تبریک این روز به همکاران ماما در استان، گفت: البته تنها ۲ مورد فوت مادران باردار ساکن اراک و دلیجان در دوران کرونا بوده که در قم فوت کردند.

دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: در سه سال گذشته و با وجود شرایط کرونایی سخت، هیچ مورد مرگ مادر باردار در استان مرکزی ثبت نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: با وجود افزایش ۲ برابری تعداد مادران باردار پرخطر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، سزارین مادران باردار کاهش و زایمان بدون درد افزایش داشته است.

گفتنی است در پایان ماماهای برگزیده مراکز درمانی استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر شدند.


نظر شما :