برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی

۰۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۷:۵۵ کد : ۲۶۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۸۰۳
نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت استان با حضور استاندار مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی و دیگر مسئولین برگزار شد.
برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی

استاندار مرکزی در این نشست گفت: جهت اختصاص تنخواه به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران با رییس‌جمهوری مکاتبه می‌شود.

به گزارش وب دا مرکزی، سیدعلی آقازاده افزود: این نشست به درخواست بنده برگزار شده است چراکه شاهد مشکلات زیادی در حوزه بهداشت، درمان و دارو هستیم.

وی اظهار داشت: به همه مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان واقف هستیم و بهتر است که در کنار بیان مشکلات راهکارها نیز مطرح شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه با هماهنگی و انسجام می‌توان راهکار یافت و به دستگاه‌های مرکزی و وزاتخانه‌ها ارائه کرد، بیان کرد: این انسجام و ارائه راهکار باعث می‌شود که دستگاه‌های مرکزی را مجاب کرد تا شب عید بخشی‌هایی از مطالبات و بدهی‌ها ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه بحث کتمان مالیاتی را باید براساس مستندات ارائه شده به امور مالیاتی ارزیابی کرد، گفت: پیشنهاد می‌شود از کارشناسان خبره امور مالیاتی جهت ارزیابی اظهارنامه‌های پزشکان استفاده شود، همچنین جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، نماینده نظام پزشکی، نظام داروسازی، نظام پرستاری و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی جهت جهت مشکلات مالیاتی پزشکان تشکیل شود.

آقازاده در خصوص میزان مطالبات پزشکان از بیمه‌ها نیز تصریح کرد: به جهت اختصاص تنخواهی‌ به سازمان تامین اجتماعی، مکاتبه‌‌ای با ریاست جمهوری خواهیم داشت که مبلغی به صورت امانی در اختیار سازمان قرار گیرد تا صرف پرداخت مطالبات پزشکان شود.

وی در پایان تاکید کرد: با این اقدام می‌توان مطالبات یک ساله پزشکان، 4 ماهه شرکت‌های داروسازی و 9 ماه پرستاران را به 3 ماه کاهش داد که این امر قطعا در ادامه خدمات‌رسانی مجموعه درمان استان اثربخش خواهد بود و پزشکان نیز سال را با آرامش به اتمام می‌رسانند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مطالبات کارانه پزشکان و پرستاران استان مرکزی 90 میلیارد تومان است.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: در حال حاضر کارانه پزشکان استان 12 ماه و پرستاران 9 ماه عقب است.

وی با اشاره به پرداخت هفته پیش بخشی از مطالبات توسط بیمه سلامت استان مرکزی، بیان کرد: این پرداخت بابت بدهی شرکت‌های دارویی به ویژه داروهای بیماران خاص استان انجام شد.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: میزان بدهی استان به شرکت‌های دارویی و لوازم مصرفی 60 میلیارد تومان و پزشکان و پرستاران نیز 90 میلیارد تومان است که اگر بیمه‌ها ماهانه مطالبات خود را پرداخت کنند، امکان پرداخت ماهانه مطالبات پزشکان و پرستاران میسر می‌شود.

رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی به لحاظ داشتن کمترین میزان پرونده‌های شکایت جز پاک‌ترین استان‌ها قلمداد می‌شود و باید به جامعه فهیم و نخبه توجه کرد تا آسیبی به جامعه وارد نشود.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد میزان حقوق در کشور افزیش می‌یابد، اما تعرفه‌های جامعه پزشکی تنها ۳ تا ۵ درصد افزایش یافت به طوری که سال گذشته تعرفه پزشکی ۳۵ هزار تومان بود که امسال به ۳۸ هزار تومان رسیده است و از متوسط افزایش‌ها نیز کمتر است.

وی با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری مالیات در سال جاری نسبت به سال گذشته که به هیچ عنوان عادلانه نیست، افزود: عدم پرداخت یک ساله مطالبات پزشکان توسط بیمه‌ها و مبحث کتمان مالیاتی به مشکلی برای جامعه پزشکی استان تبدیل شده است.

قنچی رییس سازمان نظام پرستاری استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: کمبود نیروی پرستاری در استان، مطالبات ۱۰ ماهه پرستاران، کمبود تجهیزات، نبود فضای مناسب، عدم امنیت شغلی، کمبود کارانه‌ها و کمبود اعضای هیات علمی که باید یک به ۱۵ دانشجو باشد در حالیکه در حال حاضر یک استاد به ۳۰ دانشجو است، را بخشی از مشکلات جامعه پرستاری استان دانست.

کلید واژه ها: دکتر حسن طاهراحمدی رییس سازمان نظام پزشکی استان مرکزی استاندار مرکزی سید علی آقازاده دکتر سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سلامت استان مرکزی


( ۲ )

نظر شما :