افتتاح دفاتر سلامت استان مرکزی/دفاتر سلامت وظایف بسیار سنگینی دارند

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۹ کد : ۲۶۱۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از راه اندازی دفاتر سلامت همزمان با هفته سلامت خبر داد و گفت: دفاتر سلامت وظایف بسیار سنگینی دارند و لازم است که کلیه دفاتر سلامت و ادارات همگام و همراه دانشگاه باشند.
افتتاح دفاتر سلامت استان مرکزی/دفاتر سلامت وظایف بسیار سنگینی دارند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه افتتاح دفاتر سلامت و دستگاه های اجرایی استان مرکزی، بیان کرد: در مقطعی از تاریخ قرار داریم که عملکرد همگان تحت نظارت آیندگان قرار دارد و نقش هر فرد به عنوان یک شهروند، مدیر، مسئول و غیره در سطح ملی قضاوت خواهد شد، لذا لازم است که یک تغییر فرهنگ ایجاد شود تا اعمال و رفتار بشر تهدیدی برای سلامت سیاره و انسان نباشد که این مهم خود یک وظیفه اخلاقی، فرهنگی و شرعی است.

وی تاکید کرد: توسعه صنایع، مصرف بی رویه، افزایش تولید سوخت فسیلی، افزایش مصرف گوشت و گاوداری صنعتی و تولید گازهای گلخانه ای تهدیدی برای زندگی بشریت هستند و در صورت ادامه روند و ایجاد خشکسالی، در بسیاری از اماکن، امکان سکونت وجود نخواهد داشت که این عوامل بیش از قبل اهمیت تغییر فرهنگ و حرکت به سمت زندگی ایران اسلامی را گوشزد میکند چرا که علاوه بر سلامت، امنیت غذایی نیز به خطر می افتد و به دنبال آن شاهد جنگ و بحران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید دانشگاه به تنهایی نمی تواند به نتیجه ای برسد و این مهم نیازمند همکاری دسته جمعی است لذا لازم است که کلیه ارگان ها دست به دست هم و با یک برنامه ریزی صحیح گامی در جهت رفع معضلات برداریم.

وی اظهار کرد: همگان می دانیم که در این دوره زمان شاهد افزایش بیماری های اضطرابی هستیم و رفع آن نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و همکاری همگانی است لذا اگر قرار شود برای مثال یک روز بدون خودرو اعلام شود نیاز است که  کلیه اداره جات و دفاتر سلامت همکاری نمایند و این تغییر فرهنگ یک روزه رخ نمیدهد و نیازمند تمرین و فعالیت مداوم است.

وی تاکید کرد: بی تردید اگر برنامه ای برای سلامت مردم در نظر داشته باشیم بدون همکاری سمت، آموزش پرورش، شهرداری، اداره ورزش جوانان و غیره به نتیجه نخواهیم رسید و می بایست کلیه زنجیره ها در کنار یکدیگر عمل کنند.


( ۱ )

نظر شما :