نقش ۷۰ درصدی دستگاه های حاکمیتی و اجرایی در تامین سلامت

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۶۱۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۵
مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: دستگاه های حاکمیتی و اجرایی دولتی در کنار سازمان های مردم نهاد و خیرین ۷۰ درصد در تامین سلامت نقش دارند.
نقش ۷۰ درصدی دستگاه های حاکمیتی و اجرایی در تامین سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسین بختیاری در حاشیه افتتاح دفاتر سلامت و دستگاه های اجرایی استان مرکزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری های دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر جعفری مدیرکل امور اجتماعی استانداری و سایر مدیران و معاونین، گفت: به اعتقاد سازمان وزارت جوانان، سلامت و امنیت دو نعمت الهی هستند که دستگاه متولی هر نظام حکومتی ۳۰ درصد و دستگاه های حاکمیتی و اجرایی دولتی در کنار سازمان های مردم نهاد و خیرین ۷۰ درصد در تامین آن مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: در این راستا لازم بود ساختاری سازمانی جهت رفع درد مشارکت دستگاه های حاکمیتی دولت در کنار متولی اصلی یعنی وزارت بهداشت تشکیل شود تا در تامین خواسته و دغدغه اصلی مردم یعنی سلامت موفق عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی دارای یک جایگاه بالا در بحث سلامت می باشند که اولین تصمیم در این خصوص در سال ۹۷ اتخاذ و وزارت بهداشت در سال ۹۸ مصوبه شورای سلامت و امنیت غدایی کشور را ابلاغ و در استان مرکزی نیز مکاتباتی انجام شد و جلسه اول در آبان ماه سال گذشته در این خصوص برگزار شد که یکی از این تصمیمات تشکیل دفاتر سلامت بود که در این راستا ۲۰ دستگاه اجرایی بزرگ و اثر گذار در بحث سلامت افتتاح میشود.

وی تاکید کرد: در این راستا مسئولین مربوطه می توانند به عنوان رییس یا مسئول دفتر سلامت با اختیار و اثرگذاری خود رابط بین دستگاه مربوطه و دانشگاه علوم پزشکی در همه مقوله های بهداشت و درمان باشند و ایفای نقش کنند چرا که زمانی که قرار به برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی باشد نگرانی در خصوص روند کاری نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: تشکیل و افتتاح دفاتر سلامت یکی از برنامه ها و تصمیمات گرفته شده می باشد و قرار است که در صورت فراهم سازی تمهیدات مورد نیاز شاهد برنامه مهمی به نام برنامه جامع سلامت استان باشیم.

دکتر بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بی تردید رهنمودها و برون رفت جلسات برگزار شده مجموعه را به سمت برنامه جامع سلامت استان سوق می دهد.


نظر شما :