مدیریت بهینه و جامع پسماند با همکاری مردم، مسئولین و NGO ها با یکدیگر

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۹ کد : ۲۶۱۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۲
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همکاری و هماهنگی مردم، مسئولین و سمن ها با یکدیگر شاه کلید دست یابی به مدیریت جامع و بهینه پسماند می باشد.
مدیریت بهینه و جامع پسماند با همکاری مردم، مسئولین و NGO ها با یکدیگر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی کولیوند بیان کرد: اگر پسماندهای یک مجموعه شهری به شکل درست مدیریت و بهینه شود نقش بسیار مهمی در سلامت سیاره و زمین خواهد داشت، لذا زباله ها می توانند یکی از عوامل آلاینده محیط زیست باشند و لازم است که به صورت درست بهینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت جامعه و بهینه پسماندها عوامل متعددی نقش دارند که در یک سر طیف مسئولین، دولت مردان، قانون گذاران و مجریان قانون و در سر طیف دیگر مردم و شهروندان یک شهر نقش دارند و سمن  ها و NGO ها یک حلقه ارتباطی میان مردم و مسئولین هستند.

وی تاکید کرد: در این راستا مردم می توانند با تولید پسماند کمتر و تفکیک از‌مبدا و جداسازی پسماند خشک و تر، همکاری و هماهنگی با مسئولین در بحث جمع آوری پسماند نقش، تعهد و مسئولیت شهروندی خود را ایفا کنند و پسماند ها را در زمان مقرر و مشخص خود در جلوی درب منازل یا مخزن مربوطه قرار دهند و به دنبال آن شاهد آلودگی کمتر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین نیز می توانند با یک برنامه ریزی درست، جامع و بلند مدت مدیریت بهینه پسماند را انجام دهند و مطمئناً برنامه کارآمد برنامه ای می باشد که جامع و تمام مراحل مدیریت پسماند از تولید تا ذخیره و جابه جایی در محل تولید، جمع آوری، حمل و نقل و دفن  آن را به صورت یکپارچه و واحد در خود جای دهد.

وی یادآور شد: NGO ها یک پل واسط میان شهروندان و مسئولین هستند که با ایجاد کمپین، آموزش، تشویق و ترغیب مردم، می توانند نقش آفرینی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بی تردید هماهنگی، ارتباط و کارکرد خوب هر ۳ عامل مسئولین، مردم و سمن ها باعث حرکت رو به جلو، مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست خواهد شد.


نظر شما :