رخسار کرونایی استان مرکزی زرد تر از همیشه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۸ کد : ۲۶۲۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۳
۴ شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.
رخسار کرونایی استان مرکزی زرد تر از همیشه

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی وضعیت کرونایی شهرستان های استان، ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر این اساس شهرستان های اراک، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، شازند، محلات، آشتیان، تفرش، فراهان، کمیجان به ترتیب در وضعیت زرد و تنها شهرستان ساوه در وضعیت آبی قرار دارند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در این رنگ بندی رنگ های قرمز و نارنجی دیده نمی شود که نشان از وضعیت نسبتا پایدار و مطلوب وضعیت کلی استان در هفته پیش رو است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه شرایط استان در حال حاضر به شرایط نسبتا خوب و پایداری رسیده اولا به دلیل زحمات کادر بهداشت و درمان و دوما همراهی و همکاری مردم و مسئولان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: البته تاثیر واکسن و آمار خوب واکسیناسیون در استان نیز یکی از دلایل مهم مدیریت و مهار نسبی این بیماری در استان در هفته های اخیر بوده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه شرایط فعلی سست و ناپایدار است و احتمال شکستگی و بازگشت به روزهای پرخطر و شرایط بحرانی وجود دارد، گفت: همچنان نیاز است میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه بالا باشد و مردم نیز نسبت به توجه به این بیماری اهمیت دهند.

گفتنی است در اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی مناطق مختلف، رنگ قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به معنای پرخطر، زرد به معنی نسبتا پرخطر و رنگ آبی به معنی عادی است.


( ۱ )

نظر شما :