تزریق امید به جامعه با انتشار حقایق، از رسالت های روابط عمومی است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۶۳۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۹
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تزریق امید به جامعه با انتشار اخبار صحیح و دقیق، وظیفه مهم روابط عمومی هر دستگاهی است، تاکید کرد: این رسالت میان رسانه ها و روابط عمومی سازمان ها مشترک است، به طوری که بایستی در شرایطی که دشمن از طریق جنگ رسانه ای به دنبال نا امید کردن ملت ایران است، فعالین رسانه ای و روابط عمومی ها با بیان حقایق در صدد رفع شبهات و شفاف سازی افکار عمومی برآیند.
تزریق امید به جامعه با انتشار حقایق، از رسالت های روابط عمومی است

به گزارش وب دا مرکزی، یاسر قربانی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص روز روابط عمومی، گفت: این روزها با پر رنگ شدن نقش رسانه ها در زندگی مردم و وجود انواع مختلفی از آنها در انواع مختلف از تلویزیون گرفته تا فضای مجازی و رسانه های مکتوب، کار روابط عمومی ها سخت شده است. لذا کسی که می خواهد این شغل را داشته باشد بایستی علم، حوصله و صبر و خلاقیت لازم را داشته باشد تا بتواند به اهداف سازمان مربوطه اش برسد.

وی افزود: خلاقیت در شغل روابط عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به این نحو که اگر روابط عمومی هر سازمانی بتواند با استفاده از ابتکار، نظر مخاطب خود را جلب کند، می تواند به موفقیت در کار خود و تعالی اهداف سازمان مربوطه اش برسد.

قربانی با بیان اینکه اگر روابط عمومی ها با یکدیگر هم افزایی کرده و اهداف مشخص و یکسانی را دنبال کنند، موفقیت بیشتری حاصل می شود، گفت: برای مثال اگر هدف واحدی مانند تعالی نظام جمهوری اسلامی یا کمک به اهداف دولت را انتخاب کنیم و همگی در راستای رسیدن به آنها تلاش کنیم، قطعا در کنار انجام وظایف سازمانی، می توان به موفقیت های بزرگتری رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: آن چیزی که برای مدیر روابط عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است حفظ جایگاه خود درون سازمان است و این اتفاق زمانی رخ می دهد که مدیر مجموعه و مسئولین ارشد دستگاه های اجرایی به روابط عمومی خود بها دهند. لذا بنظر می رسد برای رسیدن به این وضعیت بایستی این تفکر در میان رؤسای سازمان ها تقویت شود. همچنین اگر هر سازمانی بخواهد به اهداف خود بیش از پیش برسد، بایستی هزینه بیشتری برای روابط عمومی بکند. این مهم در شرکت های موفق بین المللی بسیار دیده می شود که درصدی از درآمد و اعتبار خود را برای اطلاع رسانی به افکار عمومی اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه تزریق امید به جامعه با انتشار اخبار صحیح و دقیق، وظیفه مهم روابط عمومی هر دستگاهی است، تاکید کرد: این رسالت میان رسانه ها و روابط عمومی سازمان ها مشترک است، به طوری که بایستی در شرایطی که دشمن از طریق جنگ رسانه ای به دنبال نا امید کردن ملت ایران است، فعالین رسانه ای و روابط عمومی ها با بیان حقایق در صدد رفع شبهات و شفاف سازی افکار عمومی برآیند.

وی در پایان با تشکر از رسانه ها بابت همکاری بیش از پیش با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در راستای مقابله با کرونا، گفت: به واقع اگر رسانه ها و سایر همکاران شاغل در روابط عمومی ها در این دو سال کرونایی پشتیبان ما نبودند، نمی توانستیم به این خوبی در مقابل این بیماری بایستیم. این هم افزایی باعث شد تا یکی از استان های برتر در حوزه واکسیناسیون علیه این بیماری باشیم و این موفقیت در واکسیناسیون سراسری باعث شده تا شاهد افول بیماری بوده و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد پایان کرونا باشیم.


نظر شما :