توصیه های بهداشتی هنگام آلودگی هوا را جدی بگیرید

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۹ کد : ۲۶۳۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۸
متولی سلامت استان مرکزی گفت: در هنگام آلودگی هوا که این روزها، مستمر هم شده، لطفا توصیه های پزشکی را شدیدا جدی بگیرید و به هیچ وجه ساده از کنار آن عبود نکنید.
توصیه های بهداشتی هنگام آلودگی هوا را جدی بگیرید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با توجه با آلودگی مجدد هوا در شهرستان های اراک، شازند و ساوه بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز (سه‌شنبه) به عدد ۱۵۵ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی افزود: البته به گفته مسئولان حفاظت محیط زیست شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک و شازند در ساعت ۸ صبح امروز به ۵۰۰ رسیده که نشانگر وضعیت خطرناک است.

وی تاکید کرد: آلاینده مسئول، ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون و علت آلودگی، گرد و غبار فرامنطقه‌ای است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به همین خاطر و اینکه ذرات آلوده کننده برای بدن و سیستم ایمنی بدن مضرر بوده و اینکه این موضوع(آلودگی هوا) به مسئله ای ثابت تبدیل شده همکاران پزشک دائما به مردم توصیه می کنند که حتی الامکان از منزل خارج نشوند و خود را در معرض آلودگی قرار ندهند.

وی تاکید کرد: متاسفانه علیرغم توصیه و تاکید جدی ما و همکاران پزشک در روزهای آلوده، بسیاری از مردم جدی نگرفته و شاهد تردد بسیاری از مردم به خصوص کودکان و سالمندان در سطه شهر هستیم.

دکتر جمالیان گفت: آلودگی هوا و ذرات معلق برای بدن مضر است و اگر توصیه ای در این موقع بحرانی می شود به خاطر سلامتی و حفظ سلامتی هم استانی های عزیز به خصوص افراد دارای بیماری و گروه های خاص است لذا توصیه مجدد مسئولان حوزه ی سلامت در روزهای حساس و آلوده عدم خروج از منزل و البته وحدت و انسجام مردم در برابر آلودگی و گوش دادن به توصیه های پزشکی است.


( ۲ )

نظر شما :