استان مرکزی یکی از پیرترین استان های کشور است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۱ کد : ۲۶۴۳۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۰
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی جزء استان های بالای نمودار سالمندی جمعیتی است.
استان مرکزی یکی از پیرترین استان های کشور است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر شهلا نظری بیان کرد: کشوری بودیم که در سال های قبل کشوری جوان محسوب می شدیم، اما نرخ باروری در طی این مدت به شدت کاهش پیدا کرده و به سمت کشوری سالمند و پیر در حرکت هستیم.
وی با اشاره به اینکه  پیر بودن جمعیت استان تبعات زیادی دارد، افزود: علیرغم اینکه سالمندان جزء ذخایر ارزشمند جامعه هستند و حفظ کرامت آنان برایمان واجب است، اما این عزیزان بیشتر دریافت کننده خدمات اند و از نظر سلامتی نیاز به اقدامات درمانی و به طبع تجهیزات و دارو و غیره دارند که باید بستر را برای آنها فراهم کرد.
وی تاکید کرد: در مقابل گروه جوان، پویا و کارآمد که به عنوان نیروی کار محسوب می شود با توجه به پایین بودن نرخ باروری، در حال کاهش است که خود نوعی خطر و بحران به حساب می آید.
وی افزود: نیروی انسانی یک کشور یکی از پتانسیل های اصلی پیشرفت و توسعه ی هر کشوری است و به همین دلیل باید با عزمی جدی تمام دستگاه ها و حتی خود مردم بر این موضوع تمرکز کنند.
دکتر نظری در پایان خاطرنشان کرد: اگر از حالا به فکر جبران این معضل نباشیم در آینده دچار مشکل و گرفتار این بحران خواهیم شد که برای رسیدن به این مهم و تحقق جوانی جمعیت، باید فرهنگ غلط فعلی را عوض کرد.


( ۴ )

نظر شما :