پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز «پزشک خانواده»

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۲ کد : ۲۶۴۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۸
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرارسیدن ۲۹ اردیبهشت روز پزشک خانواده را تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز «پزشک خانواده»

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
و هر کس نفسی را زنده کند گویا همه مردم را زنده کرده است. (سوره مائده آیه ۳۲)

از گذشته های دیرین تاکنون طبیب را مظهر اسم محیی و احیاء گری نامیده و عیسوی مسلک می دانستند که با دم مسیحیائی خویش درد و رنج را از جسم و روان دردمندان زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح زندگی آنان می دمیده است.
بی شک روز پزشک خانواده فرصتی است بس مغتنم تا در کمال ادب و ارادت و به پاس حق شناسی و به رسم آیین قدردانی از والامنشی شایگان و خدمات رفیع و جایگاه والای پزشکان بالاخص پزشکان خانواده فعال در استان مرکزی، که با رویکردی مردم محور، پشتیبانی مداوم از خانواده ها و جوامع را حقیقت می بخشایند؛ تقدیر و تشکر نماییم.
قدرت نهفته در رشته پزشکی، تبلور دمیدن سلامتی در کالبد انسان، به دست انسانی دیگر است؛ آنگاه که ذهن و اندیشه های پاک، تجربه و علم دست به کار شده و سلامت را بر دردمندان هدیه می ‌کند؛ بی شک لبخند خداوند پهنه گیتی را در بر میگیرد و نور و رحمت الهی بر زندگی پزشک جاری و ساری می گردد.
باید گفت رشد و توسعه شاخص های بهداشتی و درمانی هر جامعه، مستلزم گام نهادن در مسیر ارزنده خدمت و مرهون تلاش و پشتکار فرهیختگان و دانش آموختگان این عرصه سبوح و قدوس است و چه غرورآفرینند کسانی که در کمال صداقت و درستکاری، بهترین ایام جوانی خود را در جهت پیشبرد آماج و نصب العیون مقدس حوزه سلامت وقف کرده و در دهشتناک ترین ایام روزگار یعنی پاندمی ویروس کرونا، با پیگیری، ارائه خدمات درمانی، پایش مراقبت های مربوطه، شناسایی به موقع، گزارش دهی بیماری و ... رنگ آرامش را بر دریای دل های طوفانی، نگاریدند که البته جای تکریم و امتنان دارد.
اینجانب با دلی آکنده از احترام و سپاس، فرا رسیدن روز پاسداشت و بزرگداشت مقام شامخ پزشک خانواده را به تمامی همکاران ارجمند پزشک خانواده در استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی صمیمانه تبریک عرض می‌نماییم و برای این عزیزان، اعتلای مقام و علو منزلت آرزو می‌کنیم. امیدواریم ستاره‌ی زندگی و اختر دانشتان، پیوسته ایام بر دل بیماران بتابد و شادی بخش جسم های بیمار و انسان های نیازمند باشد.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


نظر شما :