مسئله مهمی به نام فرزندآوری

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۶۴۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۳
لزوم فرزندآوری و جوانی جمعیت در سال های آتی و  جلوگیری از پیری جامعه، پای امامان جمعه را هم به میان کشید.
مسئله مهمی به نام فرزندآوری

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه اراک گفت: فرزندآوری و جوانی جمعیت مسئله مهم امروز کشور است.

به گزارش وب دا مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بیان کرد: موضوع خانواده یک امر بسیار ضروری، واجب است و تکلیف شرعی است چراکه صلابت جامعه و نسل‌های آینده در گرو خانواده‌ها و همت امروز مردم و به‌ویژه جوانان است.

وی افزود: هر چند با شرایط اقتصادی موضوع فرزندآوری کمی مشکل است، اما کسانی که به خدا ایمان ‌دارند جز با رابطه با خداوند ملاحظه هیچ‌چیز دیگری را نمی‌کنند و در هر کاری تنها به خداوند توکل می‌کنند.

وی تاکید کرد: موضوع خانواده یک امر بسیار ضروری، واجب و تکلیف شرعی است چراکه صلابت جامعه و نسل‌های آینده در گرو خانواده‌ها و همت امروز مردم و به‌ویژه جوانان است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: استان مرکزی متأسفانه در سال گذشته در آمار طلاق ششم و در آمار ازدواج بیست و چهارم بوده و این خیلی بد است، نباید این‌طور باشد، استان مرکزی استان امام (ره) و افتخارات بزرگ است و پدران و مادران بوده‌اند که انسان‌های بزرگ و لایقی را از این استان به دنیا معرفی کرده‌اند.

امام جمعه اراک در ادامه افزود: باید تشریفات را کمتر کرد و زندگی‌ها را ساده گرفت.

وی در پایان به مسئله ی اهداء عضو اشاره کرد و گفت: ترویج این امر برای نجات جان انسان‌ها واجب است چراکه زندگی بخشیدن به انسان‌ها پس از مرگ خودمان بزرگ‌ترین احسان و انعام و نیکوکاری حسنه است.


( ۱ )

نظر شما :