جدی نگرفتن تبعات آلودگی از مضرات و عوارض خود آن بدتر است

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۴ کد : ۲۶۴۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تداوم آلودگی و عادی انگاری در برابر آن و اینکه چه مخاطراتی برای افراد دارد، از ضرر و زیان های آلودگی به بدن بدتر است.
جدی نگرفتن تبعات آلودگی از مضرات و عوارض خود آن بدتر است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در گذشته موضوع آلودگی در فصل سرد سال اتفاق می افتاد که متاسفانه در چند سال گذشته به خصوص امسال از روزهای ابتدایی سال نیز شاهد بروز این اتفاق نامبارک هستیم به طوریکه بعضا روزها و هفته ها نیز به صورت مستمر ادامه دار می شود.

وی افزود: با توجه به تداوم آلودگی و البته وجود باد و بعضا تندباد که باعث تداوم وجود ریزگردها می شوند، نیاز است مردم همچنان به نکات بهداشتی توجه کنند.

وی تاکید کرد: کودکان و سالمندان به هیچ وجه از منزل خارج نشوند و در صورت ضرور حتما از ماسک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در روزهای آلوده حتما از مایعات به خصوص 4 الی 5 لیوان شیر و همچنین سبزیجات و میوه جات و مغزیجات بیشتر استفاده کنید.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش بار مراجعات به بیمارستان ها تنها عوارض کوتاه مدت آلودگی هوا است و متاسفانه عوارض طولانی مدت آن بر روی بدن انسان ها و افرادیکه تحت تاثیر آلودگی هوای قرار دارند،زیان بار تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مسئولان برای حل مشکل آلودگی مطمعنا در تلاش هستند و تمام سعی خود را به کار خواهند گرفت اما در این میان مردم و سمن ها نیز باید کمک کنند تا خطرات آن تا زمان رفع کامل آلودگی بسیار کمتر شود.


نظر شما :