رشد ۴۳ درصدی مراجعات با علایم تنفسی در سال جدید

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۶۴۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دو ماهه ابتدای امسال مراجعین با شکایت تنگی تنفسی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است.
رشد ۴۳ درصدی مراجعات با علایم تنفسی در سال جدید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: متاسفانه از دوماهه جاری که از سال جدید سپری شده، بیش از نیمی از آن هوا آلوده بوده است و همین امر موجب افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی به خصوص در روزهای اخیر شده است.

وی افزود: تنها در 3 روز منتهی به آخر هفته گذشته 344 نفر راهی مراکز درمانی با شکایت مشکل تنفسی شده اند که عمدتا ناشی از تنفس و ریزگردها و گرد و غبار در هوا است.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم با استمرار چنین شرایطی، ضمن تداوم وضعیت و مراجعین به مراکز درمانی، بیماری هایی نظیر قلبی-ریوی و حتی اختلالات عروقی نیز افزایش یابد.

دکتر صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی در روزهای پیش رو آمادگی کامل را برای ارائه خدمت به هم استانی های عزیز را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا حد امکان از خزوج غیر ضرور از منزل و حضور در فضاهای شهری به خصوص سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی در انجام فعالیت های خود محدودیت داشته باشند.

وی در پایان از کسانیکه مجبور به خروج از منزل هستند و یا افرادی که شغل آنها ایجاب می کند در محیط بیرون و فضای باز باشند خواست تا حتما از ماسک های سوپاپ دار و یا ماسک های سه لایه جراحی استفاده کنند.


نظر شما :