همکاران واحد حقوقی، مدافعانِ مدافعان سلامت هستند

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۸ کد : ۲۶۵۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۲
مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت گفت: ۶۷۰ هزار نفر کارمند در وزارت بهداشت مشغول به کار هستند که کار حفاظت و دفاع از مجموعه بهداشت و درمان بر عهده همکاران واحد حقوقی است.
همکاران واحد حقوقی، مدافعانِ مدافعان سلامت هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر میر حامد خانی در گردهمایی شورای مشورتی حقوقی قطب شش دانشگاه علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اراک و با حضور جمعی از مسئولین، قضات و حقوقدانان و مدیران حقوقی قطب ششم کشور برگزار شد، بیان کرد: سهم واحد حقوقی از مجموع همکاران وزارت بهداشت کمتر از 1 درصد یعنی 640 نفر است که این مهم دشواری های این واحد را دو چندان می کند.

وی افزود: بنا به دستور وزیر بهداشت مبنی بر تشکیل شورای های مشورتی و هیات های اندیشه ورز، دستورالعمل تشکیل شورای حقوقی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: این شوراها در سطح استان ها  با حضور مقامات عالی قضایی، ثبتی و حوزه ی تعزیرات حکومتی برگزار خواهد شد.

دکتر خانی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک خوشبختانه در حوزه حقوقی جزء استان های برجسته و پیشتاز بوده و همکاری خوبی با مراجع قضایی و انتظامی داشته بطوریکه  جزء پنج دانشگاه علوم پزشکی برتر شد که اولین شورای مشورتی حقوقی خود را راه اندازی کرده است.

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت گفت: این شورا وظیفه حل و فصل مشکلات و معضلات حقوقی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های مختلف از جمله حقوقی، املاک، ثبتی و دعاوی که مرتبط و علیه دانشگاه است را دارد.

وی در پایان تاسیس شورای حل اختلاف را پیشنهاد داد و گفت: دعاوی و مشکلات حوزه سلامت در شورایی که با همین نام در تهران راه اندازی شده به صورت کامل و مجزاء در حال پیگیری است که خوشبختانه نتایج خوبی داشته و امیدواریم این مهم در استان ها به خصوص در استان مرکزی نیز مورد توجه قرار بگیرد.


نظر شما :