شکستن مانند شیشه یا شکستن مانند کوزه

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۹ کد : ۲۶۵۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۳۹
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، گفت: اطلاع و آگاهی انسان ها از اینکه دار دنیا محل ابتلا و آزمایش الهی است باعث افزایش آمادگی هنگام مواجه شدن با این سختی ها و تلاش برای حفظ خود در صراط مستقیم می‌شود.
شکستن مانند شیشه یا شکستن مانند کوزه

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین حسنوند، در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک در روز دوشنبه مورخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، گفت: همانا دنیا برای یک طایفه و گروه خاص بلاها و سختی های خاصی در نظر گرفته است که در این بتلایات و مشکلات و  سختی ها افراد خالص می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از محورهایی که حضرت امیرالمومنین(ع) در وصیت خود به امام حسن(ع) فرمودند این بود که مردم را نسبت به بلاهایی که دنیا دارد هشدار دهند تا هنگام مواجه با آنها شوکه نشوند و در برابر آنها خود را حفظ کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آیات و احادیث گروهی از افراد در این مشکلات شکسته میشوند البته شکستن آنها مانند شکستن شیشه است و دوباره بازیافت می شوند به حالت قبلی خود بر می‌گردند اما برخی دیگر مانند کوزه شکسته می شوند اما پس از شکسته شدن دیگر به حالت قبلی خود باز نمی‌گردند.


ربیع بن محمد المسلی روایت میکند که امام صادق به من فرمود: به خدا قسم مانند شکستن شیشه شکسته می شوید و بدرستی که شیشه بازگردانده می شود و به همانگونه که بوده است بر می گردد و به خدا قسم شما مانند کوزه ها شکسته می شوید و همانا که کوزه همانگونه که بوده است بر نمی گردد به خدا قسم شما از همدیگر جدا می شوید به خدا قسم شما را خالص می شوید به خدا قسم شما را مانند غربال کردن تلخه گندم از گندم غربال می شوید.

قال لی أبو عبد الله ع و الله لتکسرن کسر الزجاج و إن الزجاج یعاد فیعود کما کان و الله لتکسرن کسر الفخار و إن الفخار لا یعود کما کان و الله لتمیزن و الله لتمحصن و الله لتغربلن کما یغربل الزؤان من القمح».

الغیبه، شیخ طوسی ص۳۴۰؛ تفسیر عیاشی،عیاشی،ج۱ص۱۹۹ح۱۴۶ ؛ الغیبه،نعمانی،ص۲۰۵ح۸ ؛ بحار الانوار،مجلسی،ج۵ص۲۱۶ح۱


( ۵ )

نظر شما :