خبرهای خوبی برای رفاه دانشجویان در راه است/باید آمادگی لازم برای آبله میمونی را داشت

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۲۶۵۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آبله میمونی بیماری با سرعت انتقال بالایی است، اما به اندازه ای که برخی رسانه ها در جهان به آن می پردازند هم خطرناک نیست.
خبرهای خوبی برای رفاه دانشجویان در راه است/باید آمادگی لازم برای آبله میمونی را داشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رئیسه دوم خردادماه در دانشگاه بیان کرد: آبله میمونی بازتاب زیادی در جهان پیدا کرده و مثل اوایل شیوع بیماری کرونا که ناشناخته و مرموز بود، همچنان برای مردم و کادر پزشکی ناشناخته است.

وی افزود: برخلاف شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود و برخی رسانه ها و افراد در پرداختن به این بیماری بزرگ نمایی می کنند، اما باید در برابر آن هوشیار بود و برنامه ریزی داشت و برای مواجهه با آن آمادگی لازم را کسب کرد.

وی همچنین تاکید کرد: بحث آلودگی هوا بحث روز استان است و برای مردم و البته دانشگاه بسیار با اهمیت می باشد به همین دلیل انتظار بیشتری از اعضاء هیئت علمی دانشگاه داریم و امیدواریم در این زمینه فعالیت های مثمر ثمر تری صورت پذیرد.

دکتر جمالیان گفت: از مدیریت روابط عمومی و مدیریت توسعه و تحول اداری که توسط استاندار مرکزی و وزارت بهداشت برگزیده انتخاب شدند تشکر و قدردانی می کنم و خوشبختانه در ارزیابی های اخیر و در چند سال گذشته نام دانشگاه علوم پزشکی اراک و واحدهای مختلف آن خوش درخشیده که جای بسی خوشحالی دارد که همکاران و پرسنل به فکر توسعه و بالا بردن نام اراک در سطح کشور و بین دستگاه های اجرایی استان هستند.

وی افزود: میزان رضایتمندی وزارت بهداشت از واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی اراک، انرژی و امید مضاعفی به همکاران برای خدمت می دهد و امیدوارم تا آخرین روز خدمت، تمام همکاران پرتوان و با انرژی کامل به خدمت بپردازند و به شایعات توجهی نکنند.

وی تاکید کرد: سیر افزایشی کرونا در برخی کشورها و عادی انگاری در استان نیز نگران کنند است و لازم است ضمن تاکید بر رعایت و تقویت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نسبت به ترغیب مردم به تزریق دز سوم واکسن نیز برنامه ریزی و برای موج احتمالی کرونا آماده باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انتظار داریم با خرید دستگاه مربوطه و به روز بخش چشم و اعمال جراحی این حوزه و البته اعمال جراحی قلب رونق بیشتری بگیرد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی دولتی افزایش یابد که لازم است برای ارائه خدمت به مراجعین و البته حفظ کرامت آنها برنامه ریزی نمود.

وی افزود: در بازدیدهای اخیر مشخص شد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک مطالباتی دارند که ضمن تشکر از معاون و مدیران حوزه فرهنگی و دانشجویی باید برای حل آنها تلاش  و برنامه ریزی کنیم هر چند در پاره ای از موارد تمام تلاش خود را کرده و در برخی دیگر از دست دانشگاه و استان خارج است.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد رفاه حداکثری برای دانشجویان، افزایش فضای خوابگاهی و ایجاد محیطی آرام برای رفاه بیشتر برای دانشجویان از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی اراک بوده است تا فرهیختگان سنگر علم و اخلاق دانشگاه دغدغه ای به جز تحصیل علم و دانش نداشته باشند و در راستای افزایش رفاه دانشجویان اتفاق های خوبی در روز های پیش رو به وقوع خواهد پیوست.


( ۲ )

نظر شما :