پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه، سالروز آزاد سازی خرمشهر

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۸ کد : ۲۶۵۷۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۸
دکتر سید محمد جمالیان طی پیامی فرارسیدن سوم خرداد و آزادی خرمشهر را تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه، سالروز آزاد سازی خرمشهر

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل این پیام به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم
خرمشهر دشنه‌ ای است به قلب استکبار و شعله ایست ز آتش عشق الهی که در شبهای بی‌ نشان، فانوس نشان نوید استقامت و پایمردی را در اقیانوس استکبار میدهد . همانا خرمشهر، همچون شاخه‌ ایست از یاس بنفش که از پشت دیوار غیرت قد کشید و با مدد الهی، صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، در برابر خار مغیلان زمانه به پیروزی رسید.
سوم خرداد و فتح خرمشهر با تاریخ ایران گره خورده است. فتح خرمشهر برای تاریخ ایران بیش از آنکه فتح یک سرزمین باشد؛ نماد و ارزشی از یک سلسله خواستن ‌ها و شهادت ‌ها و استقامت ‌ها است. 
سوم خرداد روز آزادسازی شهری است که در جنگ اراده ‌ها، اراده دشمن زمین ‌گیر می‌ شود و پیام وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه را به متجاوزین میدهد. همانا سوم خرداد و ازاد سازی خرمشهر یکی از فرازهای پر افتخار ملت ایران است که چگونه ملت ایران برای آزاد سازی سرزمینشان با خدا معامله کرد و این گونه بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
اکنون بعد از چندین سال، مدافعان وطن، در لباس درمان و بهداشت با الگوگیری از مجاهدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، به جنگ نابرابر با ویروس کرونا رفته و جانانه از جان و سلامتی همنوعان خود در برابر این بیماری دفاع کردند و این روزهای آرامش بخش را مدیون همه این بزرگواران هستیم 
مدافعان سلامت ما، در این راه از جان خود که همانا عزیزترین دارایی یک انسان در این دنیا است نیز گذشته و تنها به فکر گذر از این بحران و تامین سلامتی مردمشان بودند و می باشند.
قطعا مدافعان سلامت نیز همانند مجاهدان جنگ تحمیلی که با صبر،ایمان و توکل به خدا، در چنین روزی آزادسازی خونین شهر را دیدند، با تلاش و توکل و ایمانی که دارند به امید پروردگار روزی ریشه کنی این بیماری و ویروس را جشن خواهیم گرفت.
اینجانب بر خود لازم می دانم سالروز این پیروزی عظیم الهی را به ملت غیور ایران اسلامی به خصوص خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی استان ، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون همه ملت ایران را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ انقلاب اسلامی ایران از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.


دکتر سید محمد جمالیان 
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک
سوم خرداد ماه ۱۴۰۱


نظر شما :