افتتاح مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۰۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۳ کد : ۲۶۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۴۰
مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با سراسر کشور افتتاح شد.
افتتاح مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در مراسم افتتاح همزمان مراکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک بر اساس سند توسعه شبکه ملی مراقبت سرطان جزو مراکز تیپ 2 است در استان مرکزی هم مانند سایر استان ها سرطان ها جزو دومین عوامل مرگ و میر در بیماری های غیرواگیر هستند.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: سرطان معده، پوست و ریه شایعترین سرطان ها در بین مردان و سرطان برست و معده جزو شایعترین سرطان ها در بین زنان، در استان مرکزی می باشند.

وی اظهار داشت: مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در بیمارستان آیت الله خوانساری که مرکز درمان بیماری سرطان استان است در مساحتی حدود 600 مترمربع با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد تومان افتتاح و در حال خدمت رسانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته به این مرکز 1.7 میلیارد تومان است و دستگاه ماموگرافی، آندوسکپی و کولونوسکپی در این مرکز مستقر شده و با پیگیری که در حال انجام است ان شالله بزودی دستگاه کولپوسکوپی را هم میتوانیم در این مرکز راه اندازی کنیم.

دکتر جمالیان در پایان گفت: در استان مرکزی از ظرفیت خیرین سلامت بخوبی استفاده شده است و فاز دوم بیماستان خوانساری با ظرفیت 100 تخت به همت خیرین سلامت به بهر برداری رسیده است.

کلید واژه ها: مرکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۴ )

نظر شما :