سهمیه دارویی استان افزایش خواهد یافت

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۶۶۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۶
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از رایزنی و افزایش سهمیه دارویی استان به ۱.۷ درصد خبر داد.
سهمیه دارویی استان افزایش خواهد یافت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی گفت: با موافقت رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت سهمیه داروی مورد نیاز استان مرکزی از ۱.۵ درصد به ۱.۷ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به نشست اخیر خود با رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح سوال اینجانب از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دلیل توزیع نکردن عادلانه دارو در سطح کشور و نیز رعایت نکردن حق عادلانه استان مرکزی از سهم توزیع دارو، این موضوع در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی مطرح و منجر به تشکیل جلسه‌ای با حضور رییس سازمان غذا و دارو شد.

وی تاکید کرد: در این جلسه وضعیت کلی نحوه توزیع دارو در کشور و همچنین سهمیه‌ای که برای استان مرکزی به ویژه برای تامین داروی بیماران خاص و سرطانی تخصیص پیدا می‌کند، مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به مباحث مفصلی که در این نشست مطرح شد بر اهمیتی که تامین به موقع دارو برای عموم مردم به ویژه بیماران خاص برای حفظ سلامت آنان دارد تاکید و مقرر شد اولا سهمیه داروی استان مرکزی از ۱.۵ درصد به ۱.۷ درصد افزایش پیدا کند و ثانیا با حضور معاون سازمان غذا و دارو در استان که ظرف دو هفته آینده صورت خواهد گرفت، آخرین وضعیت آمار تخت‌های بیمارستانی، ضریب اشغال تخت بستری و سرریز جمعیتی که از سایر استان‌ها برای درمان به استان مرکزی سفر می‌کنند، آمار بیماران خاص و حجم داروی مورد نیاز آنان احصاء و مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا مردم استان مرکزی به ویژه بیماران خاص و سرطانی از حق عادلانه در تامین داروی مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: در این نشست همچنین بر راه اندازی شعبه ویژه از سوی تمامی شرکت‌های پخش دارویی در استان مرکزی تاکید شد تا به موقع داروهای مورد نیاز در سطح استان توزیع و از تضییع حق مردم استان جلوگیری شود.

دکتر کریمی در پایان گفت: در خصوص روند ارائه خدماتی که از سوی سازمان غذا و دارو به شرکت‌های تولیدکننده دارو و صنایع غذایی و آرایشی استان صورت می‌گیرد، مشکلاتی مطرح شده بود که در این نشست مقرر شد مشکلات موجود در این سفر بررسی و برای برطرف شدن آن تصمیم‌گیری شود تا یک سیاستگذاری متمرکز و جامعی برای حمایت از این صنایع اتخاذ و زمینه رونق صنایع دارویی، غذایی و آرایشی فراهم شود.


نظر شما :