شیرخشک‌ رژیمی در استان مرکزی تامین شده است

۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۲ کد : ۲۶۶۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیچ مشکلی در تامین شیرخشک های رژیمی در استان مرکزی وجود ندارد.
شیرخشک‌ رژیمی در استان مرکزی تامین شده است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: با توجه به تحریم‌های گسترده و ظالمانه غرب، واردات بخشی از شیر خشک‌های خارجی رژیمی دچار چالش شده و تنها راهکار مدیریت آن مدیریت عرضه و تولید داخلی هست که در این راستا سازمان غذا دارو در اولین اولویت خود، تخصیص اعتبارات یارانه ای برای تامین این محصولات را در برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: شیر خشک‌های رژیمی در این استان هم‌اکنون با تایید پزشک متخصص و ارائه نسخه الکترونیکی در داروخانه‌های شبانه‌روزی و روزانه در حال توزیع است.

وی تاکید کرد: در این مسیر وظیفه‌ای بزرگ بر عهده معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌ها گذاشته شده که می‌بایست به مدد تکنولوژی روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال شود.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر این امر واقف هستند و شعار امسال را تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی نامگذاری کرده و بر اهمیت تولید فرآورده‌های غذایی مبتنی بر دانش نوین و با استفاده از تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرده‌اند.

وی یادآور شد: شیر خشک‌های رژیمی باید تحت نظارت پزشک و پس از در نظر گرفتن سایر روش‌های تغذیه از جمله شیرمادر، مصرف شوند و همچنین تغذیه مداوم با شیر خشک‌های رژیمی باید با توجه به وضعیت جسمانی هر نوزاد با در نظر گرفتن اثرات اجتماعی و تبعات اقتصادی برای خانواده، ارزیابی گردد.

وی افزود: آن دسته از شیرخشک‌هایی که با یارانه دولتی تأمین می‌شوند در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو ثبت و با نظارت دقیق این سازمان به صورت پستی درب منزل بیمار ارسال می‌شوند؛ دسته دیگر هم شیرخشک‌های رژیمی هستند که مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند؛ این فرآورده‌ها از ابتدای زنجیره تا داروخانه قابلیت رصد دارند؛ اما اطلاعات آن‌ها توسط برخی داروخانه‌ها در سامانه ثبت نمی‌شود و همین موضوع احتمال قاچاق فرآورده مذکور را افزایش داده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: مردم می توانند جهت دریافت هرگونه اطلاع از شیر خشک های رژیمی با سامانه تلفنی ۱۹۰ و یا با شماره ۰۸۶_۳۳۶۸۵۵۷۰ داخلی ۲۶۳ تماس حاصل نمایند.


نظر شما :