با کنترل وزن و ورزش کردن از آرتروز در امان باشید

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۴ کد : ۲۶۶۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۰
فوق تخصص روماتولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اجرای قوانین محافظت از مفصل می توان کمی از آرتروز پیشگیری کرد.
با کنترل وزن و ورزش کردن از آرتروز در امان باشید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ساره بصیری بیان کرد:  درد در بیماری آرتروز در ابتدا در زمان فعالیت خودش را نشان می‌دهد اما با گذشت زمان و پیشرفت بیماری، فرد بیمار می‌تواند حتی در زمان استراحت نیز درد را حس کند.

وی افزود: خشکی در مفصل یا خشکی بعد از بی حرکتی یکی دیگر از علائم این بیماری است به طور مثال زمانی که فرد برای مدت طولانی حرکتی را انجام نداده است احساس خشکی را در مفاصل خود تجربه می کند.

وی تاکید کرد: این باور که با ورزش کردن فشار بر روی آرتروز بیشتر می‌شود و آرتروز را تشدید می‌کند باور درستی نیست زیرا منظور ما ورزش های سنگینی مانند دو نیست بلکه ورزش های سبکی مانند پیاده روی با اصول گفته شده است.

دکتر بصیری در ادامه با اشاره به اینکه ورزش های آبی هم می‌توانند گزینه مناسبی باشند اما باید توجه داشت که ورزش های زمینی ورزش های در دسترس تری هستند، خاطرنشان کرد: فراتر از نوع ورزش استمرار در ورزش را به بیماران توصیه می کنیم چراکه اثرات ورزش در طولانی مدت مشخص می‌شود.

این فوق تخصص روماتولوژی گفت: آرتروز شایع ترین بیماری است که می‌تواند مفاصل را درگیر کند و می‌تواند یک ناتوانی در بیماران در سنین بالا ایجاد کند همچنین آرتروز با سن ارتباط مستقیم دارد و هر چه سن بالاتر رود احتمال بیماری آرتروز بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درمان قطعی برای بیماری آرتروز وجود ندارد، گفت: مهمترین نکته در آرتروز  پیشگیری است.

وی  در پایان افزود: ورزش علاوه بر تاثیرات خوبی که بر روی مفاصل دارد، تاثیرات دیگری در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی و... دارد به همین خاطر ورزش های هوازی و پیاده روی را به عموم مردم توصیه می کنیم.


( ۳ )

نظر شما :