ام اس در سنین پایین قابل کنترل است

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۱ کد : ۲۶۷۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۹
یک متخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: با داروهایی که در دسترس است بیماری ام اس برای مدت ها قابل کنترل است.
ام اس در سنین پایین قابل کنترل است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر  مریم موبدی بیان کرد: بیماری "ام اس" جزء بیماری های نادر نورولوژی کودکان و افراد زیر 18 سال محسوب می شود و  انتظار مواجهه با تعداد زیاد  این بیماران را نداریم.

وی افزود: علایم این بیماری مشابهت زیادی با علائم بیماری ام اس در بزرگسالان دارد و می تواند با اختلالات دید و دو بینی، سرگیجه و اختلال حرکتی در دست و پا همراه باشد.

وی تاکید کرد: پس از مراجعه افراد و پس از انجام "ام آر آی" مغزی، سطح درگیری مغز مشخص شده و می توان به بیمار شرح داد و درمان های خاص را آغاز نمود.

دکتر موبدی گفت: اگر این بیماری در مرحله حاد خود قرار داشته باشد درمان های خاصی را برای کنترل مرحله حاد بودن را آغاز می کنیم و سپس به درمان آن می پردازیم.

این متخصص مغز و اعصاب کودکان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی درمان های نگهدارنده نیز وجود دارند که تفاوتی با درمان بیماران بزرگسال ندارد.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی خانواده ها پس از دریافت مراحل درمانی حاد و کنترل نسبی آن، از مراجعه و انجام درمان و اقدامات نگهدارنده بعدی خودداری می کنند در صورتی که این بیماری یک بیماری پیشرونده است و می تواند مجددا پیشرفت کرده و بیمار را اذیت کند.

وی تاکید کرد: در صورت ول کردن درمان در مرحله نخست ممکن است این بیماری مجددا فعال شود و اثرات مخربی را روی مغز کودک به جای بگذارد به همین دلیل تداوم مراجعه برای درمان هر دو مرحله پیشگیرانه و نگهدارنده ی این بیماری به خصوص در سنین پایین از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر موبدی گفت: در این بیماری آنتی بادی هایی بر ضد غشای میانی اعصاب ایجاد می شود و درمان های فعلی، اوتو آنتی بادی هایی که ایجاد می شوند را کنترل می کنند.

وی در پایان افزود: بر اساس مدت زمانی که از درمان بیماری کودک بگذرد می توان حتی داروهای را به مرور زمان قطع کرد و این بیماری جزء بیماری های خوش خیم مطرح شود، اما در صورت عدم پیگیری و درمان در این زمینه ممکن است عوارض جدی را به همراه داشته باشد.


( ۴ )

نظر شما :