اثرات بیماری ها بر روی چشم

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۳ کد : ۲۶۷۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۲
فوق تخصص شبکیه چشم از اثرات مخرب بیماری ها بر روی چشم و راهکارهای جلوگیری و درمان آنها گفت.
اثرات بیماری ها بر روی چشم

دکتر مهربد قاسم پور گفت: در این نوع دیابت علائم ممکن است به صورت پرسر و صدا بروز پیدا کند و فرد دچار پر ادراری، ضعف و تاری دید در چشم شود.

وی افزود: تاری دید به خاطر آسیب به شبکیه نیست و تنها اثرات قند خون می باشد در این مواقع افزایش قند در درون محیط چشم، به عدسی یا لنز هم حرکت می کند و باعث بروز مشکلات بینایی برای فرد دیابتی می شود.

وی تاکید کرد: همچنین تیروئید همانطور که به تمام ارگان های بدن اثر می گذارد به چشم نیز اثر گذاشته و می تواند در افزایش سیستم سمپاتیک و اختلال در عضلات چشم، بیرون زدگی چشم و آسیب در شکاف پلکی و همچنین فشار بر روی عصب بینایی و کاهش دید اثر منفی بگذارد.

دکتر قاسم پور در ادامه گفت: در مورد بیماری ایدز نیز عفونت های فرصت طلب و دیگر عوامل عفونی به چشم حمله می کنند و کاهش و تاری دید در این بیماران را رقم می زنند.

این فوق تخصص شبکیه چشم در پایان گفت: مصرف استروئید ها در طولانی مدت نیز می تواند تغییرات زیادی بر روی چشم داشته باشد و فشار چشم را در این افراد بالا ببرد اما افرادیکه اقدام به مصرف حتی با تجویر پزشک کرده اند حتما باید زیر نظر چشم پزشک معاینات دوره ای داشته باشند.


( ۸ )

نظر شما :