کودکان در زمان آلودگی هوا در منزل بمانند

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۱ کد : ۲۶۷۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۹
یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: در روزهایی که آلودگی هوا مدارس را به تعطیلی می کشاند، کودکان باید در منزل بمانند نه اینکه در کوچه ها مشغول بازی باشند.
کودکان در زمان آلودگی هوا در منزل بمانند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اکبر زمانی بیان کرد: کمیته ی اضطرار در روزهایی که میزان آلودگی و ذرات غبار بیش از حد و خطرناک باشد حتی اقدام به تعطیلی مدارس و ادارات و بانک ها برای حفظ سلامتی مردم می کند اما متاسفانه برخی افراد و به خصوص خانواده ها نسبت به این موضوع حساسیت ندارند و بدون توجه به  آلودگی از منزل خارج و یا اجازه ی بازی به فرزندان خود در محیط آلوده ی بیرون را می دهند.

وی افزود: با توجه به آلودگی های اخیر توصیه هایی که به خانوده ها می شود می تواند تا حدودی بار مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی را کم کند.

وی تاکید کرد: در مواقعی که آلودگی مشاهده می شود و یا توسط رسانه ها اطلاع رسانی مشود بهترین و اولین گام،ماندن در خانه و عدم حضور در محیط های آلوده و غبارآلود است.

دکتر زمانی گفت: در صورت ضرورت خروج از منزل حتما زمان این حضور به حداقل ممکن برسد و در طول مدت بیرون ماندن از ماسک های مناسب ترجیحا ماسک های دولایه و n95 استفاده بشود.

این فوق تخصص ریه کودکان در ادامه خاطرنشان کرد: از فعالیت های ورزشی به خصوص کودکانی که دارای بیماری زمینه ای از جمله آسم و غیره هستند جلوگیری شود.

وی افزود: در مناطقی از منزل که تهویه مطبوع دارد بمانید و درها و پنجره ها را  به هیچ وجه باز نکنید.

دکتر زمانی گفت: اگر  احساس کوتاهی نفس و یا درد قفسه سینه داشتید به اولین مرکز درمانی مراجعه و یا در صورت عدم امکان با اورژانس تماس بگیرید.

وی در پایان تاکید کرد: استفاده از سبزیجات و میوه جات و مایعات در این مواقع می تواند عوارض آلودگی و گرد و غبار را به حداقل ممکن برساند.


( ۲ )

نظر شما :