درد قفسه سینه در کودکان منشا استخوانی و عضلانی دارد

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۵ کد : ۲۶۷۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۹۷۶
یک فوق تخصص بیماری های قلب کودکان گفت: درصد کمی از دردهای قفسه سینه در کودکان منشا قلبی و به دلیل مشکلات قلبی است.
درد قفسه سینه در کودکان منشا استخوانی و عضلانی دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر یزدان قندی بیان کرد: زمانیکه کودکی از درد قفسه سینه شکایت می کند، والدین حتما باید آن را به پزشک خانواده برده و معاینات دقیق قلبی انجام شود.

وی افزود: درد قفسه سینه در کودکان یکی از شایع ترین علت مراجعات افراد به درمانگاه ها و مراکز قلب فوق تخصصی، است.

وی تاکید کرد: درد قفسه سینه در کودکان بر خلاف اینکه منشا دردهای قفسه سینه بزرگسالان منشاء قلبی دارد و عمدتا باعث سکته های قلبی می شود، منشاء استخوانی و عضلانی است.

این متخصص کودکان در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند منشا این دردها در کودکان استخوانی یا عضلانی است، اما باعث نگرانی والدین می شود.

وی تاکید کرد: شنیدن صدای قلب و گرفتن و ارزیابی فشار خون کودک نسبت به سن او از جمله معایناتی است که پزشک عمومی می تواند انجام دهد و اگر در این معاینات و یافته های بالینی خود، علائمی که می تواند منشاء قلبی باشد مشاهده کرد، کودک و بیمار را به پزشک متخصص کودکان ارجاع می دهد.

دکتر قندی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از دردهای قفسه سینه کودکان منشاء عضلانی یا استخوانی دارند و مراجعه والدین به متخصص و فوق تخصص قلب یا کودکان ضرورتی ندارد و می توانند در ابتداء به پزشکان عمومی مراجعه و علت را جویا شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات گوارشی، دلایل ریوی و استرس های وارده به کودک می تواند منشاء دردهای قفسه سینه وی باشد.

وی در پایان یادآور شد: کودکانی که دارای بیماری زمینه ای هستند و یا کودکی که عمل جراحی قلب باز انجام داده و یا بیماری که تحت درمان های تداخلی  آنژیوگرافی قرار دارد، بیشتر باید مراقب باشند و با مشاهده علائم درد قفسه سینه به پزشک قلب کودکان مراجعه کنند.


( ۷۷ )

نظر شما :