تیپ یک شدن دانشگاه، اصلی ترین و مهمترین هدف است

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۶۸۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه و فضای خوب همدلی و همپوشانی بین واحدها، رسیدن به هدف تیپ یک شدن دانشگاه، دور از ذهن نیست.
تیپ یک شدن دانشگاه، اصلی ترین و مهمترین هدف است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات امنا دانشگاه که با حضور اعضاء در تهران برگزار شد، بیان کرد: علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک هم همچون سایر دانشگاه درگیر مهار و کنترل کرونا در سال های گذشته بود اما توانست با همت و تلاش همکاران و پرسنل اتفاقات خوبی را نیز رقم بزند.

وی تاکید کرد: اتمام مجتمع آموزشی با هزینه ای بالغ بر 32 میلیارد تومان با توجه به کمبود فضای آموزشی و لزوم ارتقاء حوزه آموزش و همچنین تجهیز اتاق آزمون الکترونیک با پیش بینی و تزریق اعتباری حدود 10 میلیارد تومان از جمله اقدامات مهم حوزه آموزش است.

دکتر جمالیان افزود: خوشبختانه با جذب بیش از 32 دانشجوی خارجی که عمدتا از کشورهای لبنان، افغانستان، پاکستان و ... هستند و راه اندازی واحد داروسازی بین الملل در آینده نزدیک اتفاق خوبی در زمینه بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی اراک رخ داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همچنین قرار است 3 رشته فلوشیپ نفرولوژی اطفال، اختلال خواب اطفال و عروق راه اندازی شود و با توجه به استقبال وزارت بهداشت می توان شاهد پیشرفت در این 3 حوزه و البته ارائه خدمات تخصصی تر به هم استانی ها نیز بود.

وی افزود: در حوزه دانشجویی و توجه به خواسته های این عزیزان نیز با وامی که اخذ شده ساخت خوابگاه با کیفیت و درخور شان دانشجویان علوم پزشکی آغاز نموده ایم که خوشبختانه از پیشرفت های خوبی نیز برخوردار است.

دکتر جمالیان گفت: همچنین صنعتی کردن آشپزخانه، بازسازی زمین چمن مصنوعی و همچنین کلیه خوابگاه های تحت پوشش  دانشگاه و ارتقا و تجهیز امکانات اولیه از دیگر اقدامات حوزه دانشجویی در سال های اخیر بوده است.

متولی سلامت استان مرکزی گفت: با توجه به عقب ماندگی حدود 10 پایگاه اورژانس شهری نسبت به میانگین و استاندارد کشوری، همزمان هر 10 پروژه را با همکاری خیرین (در ساخت) و شهرداری(در اعطای زمین) در سال گذشته آغاز کردیم که تاکنون 4 پایگاه تحویل دانشگاه علوم پزشکی اراک شده است و مابقی نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: ساماندهی و تبدیل وضعیت 1200 نفر از همکاران مشمول قانون ایثارگران در سال گذشته که به جزء تلاش شبانه روزی همکاران این مهم میسر نمی شد که در این زمینه یکی از ارگان های برتر در استان نیز شدیم.

وی تاکید کرد: همچنین 700 نیروی دیگر را به غیر اجرای سریع و صحیح این قانون از طریق آزمون های مربوطه جذب نمودیم که باز هم در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی افزود: در حوزه تجهیزات نیز با خرید و نصب و راه اندازی دستگاه های مورد نیاز شهرستان ها به خصوص شهرستان های کم برخوردار نظیر خنداب، کمیجان، دلیجان و تامین پزشکان متخصص مورد نیاز و ایجاد زیرساخت لازم برای ماندگاری متخصصین، ضمن گسترش خدمات درمانی با کیفیت تر از مراجعه مردم به مرکز استان و حتی سایر استان ها نیز جلوگیری کردیم.

دکتر جمالیان ورود به سایت رتبه بندی تایمز و ارتقا خوب در این سایت در بین دانشگاه های کشور و جهان و منطقه، پیگیری 32 پروژه محرومیت زدایی با تخصیص اعتباری بالغ بر 79 میلیارد تومان، کسب رتبه سوم کشوری واکسیناسیون و درخشش واحدهای مختلف در اکثر ارزیابی های وزارت بهداشت را از جمله اقدامات خوب و رو به جلوی دانشگاه علوم پزشکی در سال های اخیر برشمرد.


( ۱ )

نظر شما :