بیش از ۱۰۰ طرح و پایان نامه کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی اراک کد اخلاق گرفته است

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۹ کد : ۲۶۸۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۹
معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیش از ۱۰۰  پایان نامه و طرح مربوط به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک در دو سال گذشته کد اخلاق گرفته و مصوب شده است.
بیش از ۱۰۰ طرح و پایان نامه کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی اراک کد اخلاق گرفته است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی بیان کرد: پس از جمع آوری نمونه ها، نتایج این مقالات به صورت آنلاین منتشر شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

وی افزود: علیرغم مشکلات زیادی که کرونا در حوزه های مختلف به خصوص حوزه بهداشت و درمان به وجود آورد، فرصتی برای انجام تحقیقات و پژوهش ها را نیز برای محققان فراهم کرد.

وی تاکید کرد: محققان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک از همان ابتدا با ارائه طرح ها و مقالات و پژوهش های متعددی را ثبت کرده و به مرحله اجرا رسانده اند.

دکتر کمالی در ادامه خاطرنشان کرد: واحد هایی چون گروه عفونی، طب سنتی و مرکز تحقیقات بیومولوکول از جمله واحدهای فعال بودند که اقدامات فراوان و تاثیرگذاری از جمله ساخت کیت تشخیص همزمان آنفولانزا و کرونا و دست یابی به شربت موکوزیت(شربت مورد استفاده علیه کرونا) انجام دادند.

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه طب سنتی نیز ارتباطات زیادی داشته و طرح های زیادی را به ثبت رسانده است.

وی در پایان افزود: در کنار این مسئله، سعی شد روند رو به رشد سال های اخیر، در حوزه فناوری و تحقیقات و پژوهش همچنان حفظ شود به طوریکه جهش خوبی در سایت h index شکل گرفت، همچنین ثبت و انجام یک سوم طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و شناخت آلاینده های هوا از جمله طرح های پژوهشی بزرگ دانشگاه علوم پزشکی در دیگر حوزه ها در راستای وظایف خود است.


نظر شما :