زبانتان را هر دو الی سه ماه یکبار جلوی آینه نگاه کنید

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۶۹۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۴۹
یک متخصص و جراح سر و گردن، گوش، حلق و بینی معتقد است، با نگاه کردن و معاینه اولیه خود، ممکن است بسیاری از بیماری ها را از همان ابتدا شناسایی کرد.
زبانتان را هر دو الی سه ماه یکبار جلوی آینه نگاه کنید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بنیامین رحمتی گفت: با نگاه کردن در آینه به زبان و داخل دهان و حتی دست کشیدن به سر و گردن می توان به راحتی توده هایی که ممکن است در آینده مشکل ساز و درمان آن سخت باشد را شناسایی و در مراحل اولیه درمان کرد.

وی افزود: شکایات عفونت های گوش، کاهش شنوایی، بیماری های گوش، بیماری های سینوس و بینی، مانند پلیپ، انحراف بینی و تومورهای سینوس و بینی و همچنین تومورهای حنجره، غدد بزاقی و تومورهای بافت نرم گردن عمده مشکلاتی است که بیماران از آن شکایت دارند و اعمال جراحی مربوطه نیز با تیمی مجرب انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: اعمال جراحی مربوطه به خصوص جراحی های سر و گردن در بیمارستان امیرکبیر اراک با تشکیل تیم قوی و مجرب و حضور جراح پلاستیک، جراح فک و صورت و آنکولوژیست و ... انجام می گیرد.

دکتر رحمتی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل سیل عظیم مراجعین به بیمارستان ها و مراکز درمانی، ممکن است نوبت اعمال جراحی کمی طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر معطوف به درمان هستیم و از پیشگیری غافل شده ایم، افزود: با آموزش های لازم به مردم و انجام غربالگری حتی توسط خود مردم، می توان هم از ازدحام بیمارستان ها و مراکز دولتی جلوگیری و هم آگاهی افراد افزایش و هم بیماران واقعی که به درمان های قطعی و زودتر نیاز دارند مشخصی می شوند.


( ۳ )

نظر شما :