افزایش کیفیت خدمات پرستاری با اجرای طرح تعرفه گذاری این خدمات

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۹ کد : ۲۶۹۲۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۳۳
رییس اقتصاد درمان و تدوین استاندارد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دلیل اجرای این امر و تعرفه گذاری پرستاری طبق مفاد قانون برنامه ششم افزایش کیفیت خدمات به بیماران و تعیین هویت مستقل به سیستم پرستاری است.
افزایش کیفیت خدمات پرستاری با اجرای طرح تعرفه گذاری این خدمات

به گزارش وب دا مرکزی، علیرضا ابدال بیان کرد: همچنین انتظار می رود با اجرای این طرح به شناسایی دقیق درآمدهایی است که در بیمارستان ها که تا پیش از این به دلیل نامشخص بودن منابع و درآمدها پرت میشد، دست پیدا کنیم.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و ماده 74 این قانون،دوبت موظف بود تا بحث تعرفه گذاری خدمات و مراقبت های پرستاری را عملیاتی کند.

وی تاکید کرد: امسال بعد از گذشت حدود 15 سال این اتفاق مبارک انجام شده و از این به بعد این خدمات در قالب تعرفه ای که از سوی وزارت بهداشت تعیین شده و به تصویب هیات وزیران هم رسیده ارائه خواهند شد.

ابدال در ادامه خاطرنشان کرد: بار مالی اجرای طرح از سوی وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین شده و برخی دیگر همچون خدمات بستری را نیز بیمه ها متقبل شده اند و معادل درصدی هم تحت عنوان فرانشیز از بیماران اخذ خواهد شد.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی نیز با تعیین ستاد استانی این طرح، نسبت به انجام هر چه بهتر این مهم برنامه ریزی و جلساتی را ترتیب داده و در تاریخ 25 خرداد ماه نیز جلسه ای استانی  با حضور پرستاران و کلیه ی ذینفعان اعم از بخش های دولتی، غیر دولتی و خصوصی این طرح برگزار و کلیه مباحث مربوطه ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: طبیعتا با اجرای این طرح نظام بازتوزیع کارانه های پرستاری دست خوش تغییراتی خواهد شد و پرداخت درصدی از این تعرفه به گروه پرستاری بازخواهد گشت.

رییس اقتصاد درمان و تدوین استاندارد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: با اجرای این طرح می توان به ازای هر بخش، تخت و حتی هر بیماری که در اتاق عمل تحت عمل جراحی قرار می گیرد، تعرفه مشخص داشته و مزایای آن را دریافت می کند.

وی یادآور شد: جامعه پرستاری از قبیل پرستار، ماما، کاردان بیهوشی، اتاق عمل و هر کسی که در زیرمجموعه گروه پرستاری است از این طرح منتفع می شود.

ابدال در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح هم بیماران و هم جامعه پرستاری به حق و حقوق خود برسند.


( ۲۰ )

نظر شما :