استان مرکزی، پیشرو در درمان و تشخیص بیماران ام اس

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۰ کد : ۲۶۹۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۶
یک متخصص بیماری های مغز و اعصاب، استان مرکزی را یکی از استان های پیشرو در درمان و تشخیص بیماران ام اس برشمرد.
استان مرکزی، پیشرو در درمان و تشخیص بیماران ام اس

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فردین فرجی گفت: به مدد فعالیت انجمن ام اس، همکاران گروه نورولوژی و سایر عوامل مربوطه، استان مرکزی در تشخیص و درمان بیماری ام اس جزو موفق ترین استان ها می باشد.

وی ادامه داد: هنگام مراجعه بیماران، همکاران گروه مربوطه با انجام اقدامات مورد نیاز، سامان دهی های معین، ام‌آر‌آی و اقدامات تشخیصی مناسب، بیمار را تحت درمان تشخیصی قرار می دهند و تاکنون پیشرفت قابل توجهی در زمینه درمان و حمایت بیماران ام اس وجود داشته است.

وی تاکید کرد: در این راستا سمینار های با موضوع مذکور با همکاران نورولوژی و اساتید خارج دانشگاه برگزار شده و می شود و ضمن تبادل علمی با انتقال اطلاعات مفید مورد استفاده قرار گرفته است.

گفتنی است که دانشگاه علوم پزشکی اراک در تهیه و توزیع داروهای ام اس بسیار خوش درخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: علائم و نشانه های MS متعدد ممکن است در هر فرد و در طول دوره بیماری بسته به موقعیت فیبرهای عصبی آسیب دیده متفاوت باشد که می توان به خستگی، خواب رفتگی صورت، بدن یا اندام‌ها، گز‌گز و مور مورشدن، اختلال عملکرد مثانه و روده ای، مشکلات بینایی، سرگیجه و احساس منگی و مشکلات خلقی اشاره کرد.

فرجی توصیه کرد: از بیماران می خواهیم با پیگیری مستمر و مراجعه و دریافت درمان تخصصی از استرس و اضطراب جلوگیری کرده و آرامش داشته باشند و با تنظیم خواب خود کمک حال درمان خود باشند.


( ۳ )

نظر شما :