ارتقاء امنیت تبادل داده های پزشکی با برقراری فیبر نوری

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۹ کد : ۲۷۰۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۵
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک از امضا قراردادی با مخابرات به منظور اتصال فیبر نوری دانشگاه خبر داد.
ارتقاء امنیت تبادل داده های پزشکی با برقراری فیبر نوری

به گزارش وب دا مرکزی، محسن عظیمی گفت: تصمیم گرفته شد فیبر نوری در سرتاسر استان برای ادارات و دستگاه های زیرمجموعه علوم پزشکی متصل شود.

وی افزود: سعی کردیم در بحث زیرساختی و در گام نخست، جایگاه محکم و قابل اطمینانی برای دانشگاه علوم پزشکی برداریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای کل استان پروژه تجهیز فیبر نوری در دست اقدام است و در برخی شهرستان ها و مراکز اقدامات اولیه صورت گرفته و مجوزهای لازم از شهرداری اخذ شده و مابقی مراکز نیز در مرحله اخذ مجوز از شهرداری ها است.

وی افزود: اگر این پروژه سخت و سنگین به نتیجه برسد، امنیت تبادل داده های مراکز درمانی و پزشکی بسیار بالارفته که این مهم قدم بزرگی برای مجموعه دانشگاه محسوب می شود.

عظیمی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با اتمام این طرح، انتقال داده و سرعت این انتقال افزایش خواهد یافت که نقش زیادی در ارتقا کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی به هم استانی های عزیز خواهد داشت.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: تجهیز مجتمع پیامبر اعظم (سردشت) و مجموعه دانشکده ها از دیگر گام های موثر در جهت توسعه زیرساختی-اینترنتی مجموعه های دانشگاه برداشته شده است.

وی افزود: در حال حاضر برخی مراکز و دانشکده ها در مجتمع های آموزشی تا پیش از این از طریق وایرلس پوشش دهی می شدند که با مشکلات جوی و غیره مشکلاتی در دسترسی های مصرف کنندگان رخ می داد که امیدواریم ظرف مدت 1 ماه آینده، فیبر نوری این مجتمع آماده بهره برداری قرار بگیرد و تمام ساختمان های این مجموعه از طریق شبکه به یکدیگر متصل گردند.

عظیمی گفت: تجهیز بیمارستان امیرالمومنین، هاشمی سنجانی(بیمارستان اعصاب و روان) و کلینیک امام رضا (ع) اراک نیز از دیگر اقدامات سال جاری خواهد بود.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل های دستگاه های نظارتی و همکاری رییس و مسئولین و حراست دانشگاه، بحث انتقال سرورهایی که در حال فعالیت هستند به مرکزی دیگر در مکانی مجزاء و جایگزین  کردن سرورهای فعلی و پشتیبانی آنها از سرورهای داخل مجموعه بدون بروز مشکل، در دستور کار قرار گرفته و از این حیث جزء معدود دانشگاه هایی بوده ایم که این طرح را پیاده سازی نموده ایم.

وی تاکید کرد: تجهیز ساختمان های تازه تاسیس، خوابگاه های دانشجویی و ارتقاء برخی نرم افزارهای مورد استفاده و به روز رسانی امکانات و آماده سازی پرونده الکترونیک سلامت، نسخه پیچی الکترونیک، داشبوردهای مدیریتی در مدیریت آمار و فناوری و چندین و چند کار دیگر از جمله مهمترین اقدامات برای توسعه پهنای باند مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است و امیدواریم با حمایت مسئولین این توسعه همچنان ادامه داشته باشد تا هم همکاران در ادارات مربوطه و هم دانشجویان برای تحصیل و نیز پزشکان و کادر بهداشت و درمان در مراکز بهداشتی و درمانی با کمترین مشکل به مردم ارائه خدمت کنند و مردم نیز از این طرح، منتفع شوند.


نظر شما :