تب نوزادی بیشترین دلیل مراجعه والدین به مراکز درمانی

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۸ کد : ۲۷۰۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۹
یک فوق تخصص طب نوزادی تاکید کرد: تب یک شکایت بسیار شایع در کودکان و بیشترین دلیل مراجعه به مراکز درمانی است، والدین همواره نگران تب و عوارض احتمالی آن هستند.
تب نوزادی بیشترین دلیل مراجعه والدین به مراکز درمانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید عالی نژاد گفت: تب از علل شایع مراجعه به مراکز درمانی در هر گروه سنی است که نوزادان نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

وی بیان کرد: تب در نوزادان علل مختلفی دارد و می تواند از پوشش بیش از حد نوزاد تا یک عفونت خطرناک و تهدید کننده حیات متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درجه حرارت قابل قبول پوستی بین ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتیگراد و درجه حرارت مرکزی قابل قبول بین ۳۶ و نیم تا ۳۷ و نیم درجه سانتیگراد است لذا هنگام ابتلا به تب ابتدا باید ثابت کرد که دمای بدن از حد نرمال بالاتر است یا خیر.

وی ادامه داد: اگر تب نوزاد تایید شد باید به علائم جانبی آن دقت کرد و در صورت وجود بی حالی، خواب آلودگی و عدم خوردن شیر نوزاد را بستری و پس از انجام آزمایش های لازم مراحل درمان را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: اگر نوزاد علیرغم وجود تب حال عمومی خوبی داشته باشد در بسیاری از مواقع می توان با یک روش ساده آن را درمان کرد و با تغییر دمای محیطی حتی تعویض لباس بهبود یابد.

دکتر عالی نژاد اظهار کرد: تب در نوزادان می تواند به دلیل کم آبی بدن نیز ایجاد شود که این مهم به ویژه در روزهای ابتدایی زایمان های اول که شیر مادر چندان زیاد نیست ممکن است اتفاق بیفتد که بررسی و دریافت شرح حال می تواند کمک کننده درمان او باشد.

وی تاکید کرد: شیردهی در نوزادان بسیار موثر می باشد و باید به مقدار آن توجه کرد؛ شیر مادر بهترین تغذیه نوزاد است و باید از همان ابتدا به نوزادان داده شود لذا مادر باید از دوران بارداری آموزش ببیند تا با کاهش استرس، شیردهی مناسب را شاهد بود.

گفتنی است که  تب نوزاد باید بسیار سریع درمان شود چرا که هر لحظه تاخیر در درمان آن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.


( ۴ )

نظر شما :